perjantai 3. maaliskuuta 2023

Reissu Hämeenlinnaan kylpylähotelli Aulankoon

Pekka sai vanhemmiltaan 30v lahjaksi syksyllä parin päivän kylpylälomalahjakortin kahdelle Scandic Aulankoon. Ihan mahtavaa minkä elämyksen he halusivat Pekalle tarjota. Nyt talvilomalla oli sopiva ajankohta lähteä reissuun. Pääsimme lähtemään kahdestaan, kun lapset viettivät hauskoja lomapäiviä mummin ja ukin kanssa.

Piti miettiä kylpylää mikä olisi n. pari tuntia Kouvolasta, koska fibromyalgian takia pitkät automatkat kipeyttävät minua. Emme olleet Pekan kanssa käyneet Hämeenlinnassa, joten reissu valikoitui siksi tänne kylpylähotelli Scandic Aulankoon. Kylpylässä oli kuntouintia varten allas, poreallas, pitkä lämmin allas missä oli toisella puolella porepenkkejä ja vesihierontapisteitä, kylmäaltaat, kaksi lastenallasta, vesiliukumäki ja lämmin ulkoallas.

Ensimmäinen reissupäivä
Ajoimme Lahden ohi, teimme siellä pienen pysähdyksen, kun kävimme ostamassa minulle mm. muutamia askartelutarvikkeita ja lankaa. Siitä jatkoimme matkaamme ja pysähdyimme syömään Tuulosessa. Ajoimme Iittalan Iittala outlettiin mistä teimme huippu löydön: Arabian Muumi Pelastakaa lapset yhteistyö lautaset ja kulhon puoleen hintaan. Ostimme myös Iittalan kivituikun mikä oli -30% alennuksessa. Pääsimme hotellille, tutustuimme kylpylään, herkuttelimme, löhösimme ja katsoimme telkkaria. Nautimme hiljaisuudesta, rauhasta ja siitä että ei tarvinut huolehtia kuin itsestään. Oli ihana käydä nukkumaan, kun tiesimme, että kukaan ei herätä meitä keskellä yötä.

Toinen reissupäivä
Aamu alkoi vähän kurjasti, koska meidän huoneeseen tilaamamme aamupala ei saapunut sovittuna aikana. Jouduimme soitella ja kysellä ruokiemme perään. Meidän aamupala oli unohdettu. Saimme aamiaisen 45min myöhemmin mitä oli sovittu. Toisaalta kun ei meillä ollut kiire mihinkään, niin nyt saimme aamiaisesta 50% alennuksen. Vahinkoja sattuu kaikille joskus. Emme antaneet sen pilata päiväämme, vaikka tietenkin se vähän ärsytti.

Kun vatsat oli täytetty lähdimme ulos reippailemaan. Tutustuimme hotellin ympäristöön ja kävimme ihastelemassa Suomen kansallismaisemaa Aulangon luonnonsuojelualueen näköalapaikalla. Ihastelimme myös upeaa 1800-luvulta peräisin olevaa ruusulaakson paviljonkia. Paluumatkalla ihmettelimme hotellin vieressä olevaa vanhaa graniittilinnaa mikä on myös peräisin 1800-luvulta. Upeaa, että ne ovat säilyneet!
Ulkoilun jälkeen oli ihanaa mennä lämmittelemään ja rentoutumaan kylpylään. Lillumaan, poreisiin ja uiskentelemaan. Sen jälkeen söimme ja lepäilimme. Illalla meistä oli hauska mennä keilaamaan pitkästä aikaa. Ehdimme pelata neljä peliä, minä voitin ensimmäisen pelin, toinen peli päättyi tasan, Pekka voitti kaksi viimeistä peliä. Eli siis Pekka sai enemmän yhteispisteitä ja voitti minut lukemin 357 - 313. Hauskaa kun molemmat saivat kaatoja, vaikka Pekka sai niitä paljon enemmän kuin minä. Ehdimme vielä keilauksen jälkeen uudestaan kylpylään rentoutumaan.

Kolmas reissupäivä
Kotiinlähtöpäivä koitti. Menimme aamupalalle mistä näkyi aika kiva maisema. Saimme vatsat täytettyä ja ajattelimme, että ehdimme vielä kylpemään ennen lähtöä. Mutta jostain syystä kylpylä oli suljettu, kaiketi jonkun ongelman vuoksi. Harmitti, koska olisimme vielä halunneet uimaan ennen lähtöä. No.. ei voinut mitään. Oli toisaalta vielä kiva köllötellä sängyssä ja rauhassa heräillä tähän päivään. Ennen kotiin lähtöä kävimme vielä ihmettelemässä Hämeen linnaa. Teimme kotimatkalla pienen pysähdyksen Lahdessa, kun kävimme sieltä ostamassa minulle pitkään toiveissani olleen pillimukin. Oli hyvä pysähtyä välillä jaloittelemaan, että minulla ei tulisi niin kovia fibrokipuja. Kun pääsimme Kouvolaan, haimme lapset mummilta ja ukilta, sitten suuntasimme kotiin. Oli kiva kuulla, että lapsilla oli ollut hauskaa mummilla ja ukilla, sen me kyllä jo tiesimmekin.

Meillä oli oikein ihana, kiva ja onnistunut kylpyläloma, kiitos vielä mummille ja ukille näin upeasta elämyksestä. Parempaa synttärilahjaa Pekka ei olisi voinut toivoa. Meille molemmille tälläinen rentoutuminen ja kahdenkeskinen aika tuli tarpeeseen. Kylpylä oli hauska kokemus. Muistelemme tätä reissua varmasti vielä pitkään. Meille jäi paljon kivoja muistoja. ♡