torstai 12. lokakuuta 2017

Itsenäinen vai yksinäinen bloggaaja?

Olen tällä hetkellä itsenäinen bloggaaja. Pidän siitä, että tämä kirjoittaminen on rentoa. Pidän siitä, että voin toimia siten mikä minusta tuntuu hyvältä ja määrittelen itse säännöt. Ei ole aikatauluja tai vaatimuksia siitä miten paljon pitäisi kirjoittaa tai minkälainen sisältö kirjoituksillani pitäisi olla. En koe että minun pitäisi kirjoittaa dramaattisia postauksia saadakseni lukijoita. Haluan olla oma itseni ja kirjoittaa minulle tärkeistä, mielenkiintoisista ja kivoista asioista.


Olen välillä miettinyt sitä, että itsenäisenä bloggaajana tämä tuntuu välillä vähän yksinäiseltä. En tunne muita bloggaajia, enkä kuulu mihinkään yhteisöön tai ryhmään. Välillä kaipaisin sitä, että voisin keskustella jonkun toisen bloggaajan kanssa bloggaamisesta, postauksista, kirjoituksista, valokuvaamisesta ja lapsista. Sitä, että voisin käydä jonkun kanssa yhdessä valokuvaamassa tai keksiä kirjoitusten aiheita yms. Välillä kaipaan tai haluaisin kuulua johonkin, olla osa jotain porukkaa tai ryhmää. Tuntea jonkun joka harrastaa samaa kuin minä, jonkun joka jakaa saman intohimon valokuvaamisen ja kirjoittamisen suhteen.


Tämä blogi on antanut minulle todella paljon. Olen niin iloinen ja kiitollinen siitä mitä kaikkea olen bloggaajana saanut kokea. Se on mahtavaa miten kannustavassa ilmapiirissä olen saanut opetella bloggaamista ja olen saanut kaikessa rauhassa kehittyä niin kirjoittamisen kuin valokuvaamisenkin suhteen. Mutta silti välillä mielessäni käy ajatus siitä, että mitä jos voisin saada tästä bloggaamisesta vielä enemmän irti? Mitä jos en olisikaan yksin, vaan kuuluisin johonkin ryhmään, olisin osa jotain blogiyhteisöä? Olisi mahtavaa saada vertaistukea ja inspiraatiota, jakaa kokemuksia ja oppia uutta kollegoilta.


Minulla on tästä aiheesta välillä ristiriitaisia ajatuksia. Pitäisikö olla itsenäinen bloggaaja vai olla osa jotain yhteisöä, jotain isompaa ryhmää? Olenko itsenäinen vai yksinäinen bloggaaja, vai vähän kumpaakin? En tiedä. Ehkä on hyvä näin tai ehkä kaipaisin jotain enemmän. Saa nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡