perjantai 5. heinäkuuta 2019

Lomareissu Turun seudulle

Teimme parin päivän lomareissun Turun seudulle kesä-heinäkuun taitteessa. Tämä irtiotto arjesta teki hyvää meille kaikille. Oli ihana päästä tekemään kivoja juttuja yhdessä, jotain arjesta poikkeavaa.

Ajelimme Kouvolasta Turkuun reilu kolme tuntia. Matka sujui hyvin, sillä Vilma nukkui koko matkan, Helmi katseli pädiä ja nukkui myös osan matkasta. Veimme tavarat hotellille ja ihastelimme ikkunasta avautuvaa hienoa maisemaa. Kävimme syömässä ja sitten lähdimme ajelemaan Raisioon.

Kävimme ostoksilla Raision Myllyssä ja Ikeassa. Ostimme mm. Juhlaamaailmasta kertiksiä ja koristeita Vilman tuleviin synttärijuhliin. Helmi oli saanut mammalta ja papalta vähän reissurahaa ja halusi ostaa sillä itselleen mm. tiikeritikkupallon. Helmi halusi maksaa itse oman ostoksensa kassalla. Mukava myyjä otti hänet hienosti huomioon ja antoi hänelle kaupanpäällisiksi saippuakuplajutun, kun Helmi niin reippaasti ja hienosti osasi toimia kassalla, hih. Ihana yllätys. Minusta oli kiva päästä Ikeaan ostoksille. Naurattaa, kun tajusimme tämän Raision Ikea-reissun jälkeen, että olemme nyt käyneet kaikissa Suomen Ikea-tavarataloissa ja lähipisteellä, haha!

Seuraavaksi menimme lasten kanssa Ikean vieressä sijaitsevaan Hoploppiin riehumaan. Helmi kiipesi korkealle tulivuoreen, Vilmasta oli hauskaa kulkea pitkin poikin, olimme yhdessä pallomeressä, laskimme liukumäkeä, hypimme trampoliineilla, ratsastimme eläimillä +. Myöhemmin ajelimme Turkuun hotellille ja menimme vielä ulkoilemaan, kävimme katsomassa Turun linnaa. Meillä oli kyllä kiva ja vauhdikas päivä.

Toisena päivänä suuntasimme Naantaliin ja tarkemmin Muumimaailmaan. Vietimme siellä melkein koko päivän. Aurinko paistoi ja oli mukavan lämmin, ihana kesäpäivä. Oli kiva nähdä molempien lapsien kasvoilla se riemu ja ilo, kun he näkivät muumeja ja muumitalon, leikkivät ja kokivat kivoja juttuja, mm. kastelimme varpaat mereen, hih.

Ennen kuin ajelimme takaisin Turkuun kiertelimme vähän Naantalin vanhassa kaupungissa. Illalla tutustuimme vielä hotellin lähiympäristöön. Kävimme ihastelemassa Aurajokea, kauniita värikkäitä taloja ja Helmistä oli kiva puhaltaa saippuakuplia. Seuraava päivä olikin kylmä sadepäivä ja päätimme aamupalan jälkeen lähteä ajelemaan kotiin päin. Kotimatka ei sujunut ihan niin hyvin kuin menomatka. Tällä kertaa Helmi nukkui koko matkan, mutta Helsingin kohdalla Vilma heräsi ja loppumatka oli kitinää. Reissussa oli kivaa, mutta oli kyllä ihana palata kotiin. Täällä on tutut jutut ja oli mukavaa, kun illalla pääsi nukkumaan omaan sänkyyn.

Meillä oli kiva ja ihana, mutta samalla myös vähän rankka reissu. Tämä oli tähän isyysvapaille hauskaa koko perheen yhteistä tekemistä, laatuaikaa ja mukavaa yhdessä oloa. Vaikka täysin ei kiukuilta ja itkuilta vältyttykkään, hih. Myöhemmin kirjoittelen vielä oman postauksen retkestämme Muumimaailmaan, sillä se oli reissumme kohokohta.