sunnuntai 20. helmikuuta 2022

Kuulumisia - Miksi blogiin tulee tällä hetkellä paljon postauksia?

Marraskuu-tammikuu oli sellaista aikaa, kun minulla ei ollut voimavaroja ja jaksamista kunnolla oikein mihinkään ylimääräiseen. Mikään ei oikein kiinnostanut eikä huvittanut. Vaikka TMD:stä (eli purentaelimistön kipu- ja toimintahäiriöstä) johtuen nytkin on rankkaa niin henkisesti kuin fyysisestikin, on kuitenkin yleinen jaksaminen alkanut nyt helmikuussa olemaan paremmalla tolalla. Ja se on hyvä juttu. 


Minua kiinnostaa taas monenlaiset asiat. Jaksan paremmin esim. kirjoittaa blogia, ottaa kuvia ja olla vähän aktiivisempi instagramissa. Jaksan enemmän leikkiä ja ulkoilla, virkata, askarrella, siivota ja sisustaa kotia, tehdä asioita mistä pidän ..., vaikka väsyttääkin ja tunnen kipua. Kiva, että jotain edistystä tapahtuu. 


Olen saanut teiltä viestejä, vertaistukea ja vinkkejä instagramissa TMD vaivoihin liittyen, kiitos niistä. ♡ Minulle on suositeltu fysioterapian lisäksi mm. akupunktiota, kokovartalohierontaa ja voicewellhierontaa. Luottamista itseeni, omaan kehooni ja sen toipumiseen. Lepoa ja rentoutumista. OMT-fysioterapiassa tällä viikolla yhtenä hoitomuotona kohdallani käytettiin hieronnan ja venytyksien lisäksien akupunktiohoitoa, en ollutkaan sitä aikaisemmin kokeillut. Kiputilanne on kestänyt nyt jo 5 viikkoa. Joka päivä tunnen kipua enemmän tai vähemmän. Inhottavinta tällä hetkellä on leukakipu, kuristava tunne kurkussa, kielen jäykkyys, hammaskipu, korvakipu, pääkipu ja niskakipu. Toivon todella, että pian tapahtuisi iso harppaus eteenpäin, että kiputilanne alkaisi kunnolla helpottamaan. Minulla on ikävä monia ruokia mitä en ole pystynyt viikkoihin syömään. Alkaa keitot, vaalealeipä ja mössöruuat kyllästyttämään. 


Hyvä, että olen vähän piristynyt ja jaksan enemmän tehdä asioita. Olen siitä niin iloinen, vaikka elämä ei todellakaan ole tällä hetkellä helppoa. Kaikki kiva puuhastelu vie kuitenkin ajatuksia vähän pois kivuista, inhottavista ajatuksista ja tuntemuksista. Siksi blogiin ilmestyykin tällä hetkellä aika paljon postauksia. Blogi on minulle tärkeä harrastus. Alunperin blogini sai alkunsa, kun taistelin masennusta vastaan. Blogi tuo minulle iloa ja apua tänäkin päivänä. Se auttaa minua keskittymään positiivisiin asioihin. Vaikka on rankkaa, elämässä tapahtuu myös paljon hyviä asioita. Ne pitää vain osata nähdä ja löytää. Minulla on ihana perhe, Pekka ja lapset. He tuovat minulle eniten iloa joka päivä. Positiivinen ajattelu kantaa pitkälle. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡