torstai 7. heinäkuuta 2022

Kesän ensimmäinen mökkireissu

Pääsimme vihdoinkin alkuviikosta tekemään kesän ensimmäisen mökkireissun. Ja olipa muuten ihanaa! Teimme kokeiluna muutaman tunnin päiväreissun, katsoaksemme miten kuntoni (vatsa+lonkka+lantiovaivat) sen sallii. Lääkärissä oli tutkittu vatsaani ja lonkat, mistään vakavasta ei pitäisi olla kyse, joten uskalsin lähteä käymään mökillä minne ajaa meiltä kotoa vain puolituntia.



Miten kaunista mökillä olikaan! Upea järvimaisema ja sitä vasten heiluvat koivut. Niin ihana kesäfiilis! Keli vaihtui moneen kertaan. Välillä paistoi, välillä oli pilvistä. Jossain vaiheessa tuuli niin kovaa, että pelättiin hattujen lentävän päästä, silloin myös vähän vilutti ja pari pisaraakin tuli. Välillä näytti siltä, että ukkonen lähestyy, mutta ei ukkosta kuitenkaan tullut. Onneksi oli lämmintä ja aurinko paistoi monta tuntia. Olimmekin koko päivän ulkona, kävimme sisällä vain syömässä ja hetken lepäämässä (minä lepäilin myös ulkona sohvalla).

Lapsista oli hauskaa pulikoida järvessä ja heitellä kiviä. Minäkin heitin viimein talviturkin. Olisin halunnut uida ja leikkiä lasten kanssa vedessä paljon enemmän, mutta en uskaltanut kuin käväistä vedessä, lillua hetken vain. Pekka onneksi leikitti ja uitti kaikkia lapsia niin paljon kuin he halusivat.. 


Poitsu nukkui puolet mökkireissusta, mutta kyllä hänkin ehti hyvin leikkimään vesileikkejä. Hänestä paljastuikin hurja vesipeto, järvessä oli erityisen kivaa loiskuttaa isin ja siskojen kanssa. Meidän mökillä on todella matala järvi. Turvallista lasten kanssa pulikoida.

 


Se on kyllä ihanaa, kun olemme aina tervetulleita vanhempieni mökille. Olen käynyt siellä lapsesta asti ja se tuntuu omalta, kotoisalta. Siksi siitä tulee helposti puhuttua "meidän mökkinä", kun vanhempieni mökki on myös meidän perheen vapaassa käytössä. Niin kiitollinen tälläisestä paikasta minne pääsee arkea pakoon. Kokemaan kivoja elämyksiä. Olen niin onnellinen siitä, että myös lapseni pääsevät kokemaan ihania mökkikesiä. Niistä on ainakin minulle jäänyt erityisen kivoja lapsuusmuistoja.

Kuten naamasta näkyy, olin todella onnellinen mökillä. Kun vihdoin kykenin ja uskalsin lähteä pois kotoa. Jotain vähän tehdä, vaikka kipua lonkissa onkin. Ihanaa, että Pekan lomalla pääsimme koko perhe käymään mökillä edes kerran. Mutta... niinhän siinä kävi, että minulla vatsa/lantio alkoi kipuilemaan illalla mökkireissun jälkeen, eikä yöllä tullut juurikaan nukuttua. Onneksi pääsin seuraavana päivänä fyssarille, kun minulla lonkkien ja lantion kuntoutus alkoi ja siitä seuraavana päivänä minulla oli aika lääkärille, kun kiputilannettani tutkittiin vielä lisää. Olin mökillä maltillisesti ja lepäsin paljon, mutta tälläistä tämä on. Kun olen enemmän tehnyt jotain, (vaikka en edes oikeasti paljon), lantio/vatsa kipuilee lonkkien lisäksi. Kipukohtaus oli inhottava ja kovempi kipu kesti taas useamman päivän. Onneksi olen saanut apua vaivoihini ja parempia lääkkeitä. Vielä minä jonain päivänä näistä kivuista selviän.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡