perjantai 30. joulukuuta 2016

Minä elän

Tämä vuosi on ollut minulle hyvin merkityksellinen. Lainaan lauseita minulle tärkeistä Ellinooran kappaleista: "Tänään ihmisen puolikas on huomenna leijonakuningas" ja "minä elän". Siltä minusta juuri nyt tuntuu. 


Tämä vuosi on opettanut minua varmaan enemmän kuin yksikään toinen vuosi. Tämä vuosi on minulle tärkeä ja varmasti vuosi jota en tule koskaan unohtamaan. Elämä on täynnä yllätyksiä, joskus myös vastoinkäymisiä ja vaikeita aikoja. Joskus pitää käydä pohjalla, jotta pääsee takaisin pinnalle. Joskus joutuu kulkemaan vastatuuleen ja kivistä tietä. Tänä vuonna olen oppinut sen, että jokaisessa päivässä on jotain hyvää, vaikka olisikin vaikeaa. Olen oppinut sen että elämässä pitää mennä eteenpäin. Elämässä täytyy keskittyä niihin asioihin mitkä ovat hyvin. Elämässä täytyy keskittyä niihin asioihin mistä tulee iloiseksi.


Tänä vuonna olen ensimmäistä kertaa elämässäni oppinut pitämään itsessäni niistä puolista joita olin aiemmin hävennyt, inhonnut tai olin vaan toivonut olevani tavallisempi. Olen hyväksynyt sen että minä olen hyvä juuri tällaisena. Olen ymmärtänyt että vain sillä on merkitystä mitä minä itse ja minulle tärkeät ihmiset ajattelevat minusta ja tekemisistäni. Olen ymmärtänyt sen että jokaisessa päivässä on jotain hyvää ja se on tärkeä opetus. Osaan nauttia kaikista arjen ihanista pienistä iloista, osaan nauttia ihanasta elämästäni.


Elämäni ei ole täydellistä, elämässäni on haasteita. Olen joutunut luopumaan minulle tärkeistä asioista, olen joutunut muuttamaan suunnitelmiani ja luopumaan tietyistä haaveista. Elämä ei ole helppoa, mutta en koskaan tule luovuttamaan. Tänä vuonna olen taistellut kovemmin kuin koskaan. Olen niin kiitollinen saamastani tuesta ja avusta.


Olen ylpeä itsestäni, olen voittanut itseni tänä vuonna niin monta kertaa että en pysy enää laskuissa. Vuosi 2016 muistuttaa minua toivosta, siitä että ei pidä koskaan luovuttaa ja pitää uskoa itseensä. On tärkeää tehdä asioita, mistä tulee iloiseksi, on tärkeää osata nauttia pienistä asioista. Elämässä täytyy keskittyä niihin asioihin mitkä on hyvin, ei jäädä murehtimaan asioita, joille ei voi mitään. Elämä ei ole aina helppoa, mutta elämäni on silti ihanaa. Haasteista huolimatta koen olevani onnellisempi kuin koskaan.


Tehkää asioita mitkä tekevät teidät iloisiksi ja keskittykää niihin. Älkää miettikö liikaa sitä mitä muut teistä ajattelevat. Olkaa kiitollisia ihmisistä ympärillänne ja ottakaa apua vastaan silloin kun sitä tarjotaan. Tehkää asioita mitkä tekevät teidät onnelliseksi. Olkaa armollisia itseänne kohtaan. Etsikää jokaisesta päivästä joku hyvä asia, vaikka kuinka suututtaisi, olisi pahamieli, vaikeaa tai huono päivä. Se ei aina ole helppoa, mutta  niin kannattaa tehdä. Pienet hyvät asiat arjen keskellä tekevät elämästä ihmeellisen. 



Tämä blogi auttaa minua keskittymään elämässäni kivoihin asioihin ja muistuttaa minua siitä, että minulla on monta hyvää syytä olla onnellinen. En malta odottaa mitä kaikkea uusi vuosi tuo tullessaan.


MINÄ ELÄN!

2 kommenttia:

  1. Ihan mahtavaa lukea sun tekstiä <3 Itelläkin on vaikeita aikoja takana enkä vieläkään ole niistä täysin päässyt yli. Pääasiassa elämä hymyilee ja asiat on hyvin, mutta siltikin vielä silloin tällöin taistelen itseni kanssa ja mietin liikaa, mitä muut ajattelevat. Siksi olenkin tulevalle vuodelle asettanut aika isonkin tavoitteen, yritän opetella rakastamaan itseäni. Koska loppujen lopuksi sehän on tärkeintä, että itse hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Sen jälkeen ei enää tarvi välittää muiden mielipiteistä :) Ihanaa vuotta 2017 koko teidän perheelle <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi miten kiva kuulla, kiitos. Ihanaa uutta vuotta <3

      Olet niin oikeassa, mutta se on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty. Itselläni meni vuosia ymmärtää tuo. Mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan. Ja toki sitä välillä vieläkin sortuu miettimään muita, mutta se ei enää rajoita elämää. Olen ollut onnellisempi kun mietin vain niitä asioita mitkä on hyvin, en takerru ikäviin asioihin tai mieti niitä liikaa. Tsemppiä, toivottavasti onnistut tavoitteessasi! :-)

      Poista

Kiitos kommentistasi ♡