tiistai 16. toukokuuta 2017

Äitienpäivä

Helmi ♡

Olen niin onnellinen ja kiitollinen sinusta. Siitä, kun rakastat ja tarvitset minua ja kaipaat minua silloin kun olen poissa. Siitä kun annat minulle suukkoja, haleja ja kömmit aamulla viereeni nukkumaan. Olen kiitollinen sinulle siitä, että olet auttanut minua elämässäni eteenpäin ja sinun takiasi haluan antaa kaikkeni ja yrittää parhaani. Saat joka päivä hymyn huulilleni, teet minut onnelliseksi. Äitinä oleminen on antanut minulle paljon itsevarmuutta. Tiedän, että kaikesta huolimatta olen hyvä äiti, paras mahdollinen äiti sinulle. ♡



Äitienpäivänä minulle tulee aina niin kiitollinen ja rakastettu olo. Ajattelen sitä miten onnekas olen kun minulla on perhe, se kun ei ole mikään itsestäänselvyys. En olisi äiti ilman Pekkaa, enkä olisi näin hyvä äiti ilman Pekkaa. Pidän siitä miten alusta asti olemme toimineet yhdessä ja olemme molemmat ottaneet Helmistä samanlaisen vastuun. Tuemme toisiamme ja teemme kaikki Helmiä koskevat päätökset yhdessä. Meillä on samanlainen ajatusmaailma kasvatuksesta ja vanhemmuudesta, joten ehkä myös siksi kaikki on sujunut omalla painollaan ja todella sujuvasti. En koe, että vauvavuosi tai nyt uhmaikäinen olisivat millään tavalla horjuttaneet parisuhdettamme, päinvastoin. Koen entistä enemmän yhteenkuuluvuuden tunnetta Pekan kanssa ja tunnen, että rakastan häntä joka päivä vaan enemmän ja enemmän. Minuun on tehnyt suuren vaikutuksen se, että Pekka on ehdottomasti maailman paras isä, mutta samalla myös maailman paras puoliso. Lapsi on kallein lahja minkä ikinä voisimme saada ja sitä mitä olimme aina halunneet, olemme Helmistä todella onnellisia ja kiitollisia. Sen kyllä myönnän, että toki haluaisin vielä enemmän kahdenkeskistä yhteistä aikaa Pekan kanssa. Onneksi meillä on hyvä tukiverkko niin yhteistä aikaa saadaan kyllä järjestettyä, kiitos siitä mammalla ja papalle & mummille ja ukille. ♡



Helmi on tehnyt minusta äidin, enkä olisi äiti ilman Helmiä ja siksi hän tulee aina olemaan minulle hyvin erityinen. Helmi on muovannut minusta sellaisen äidin kuin olen. Helmin takia haluan olla hyvä äiti. Haluan, että hänellä on onnellinen lapsuus ja että hän kokee olevansa tärkeä ja rakastettu. Se on äitinä tärkein tehtäväni ja ainakin tällä hetkellä olen onnistunut siinä. Olen varma siitä, että Helmi on onnellinen ja se on ihanaa. Äitinä oleminen on yksi suurimmista haaveistani ja olen niin onnellinen, että se haave on toteutunut. Koen, että minut on luotu äidiksi, äitinä oleminen on minulle todella luontevaa. En ole koskaan elämäni aikana ollut niin itsevarma kuin nyt äitinä ja olen siitäkin niin onnellinen. Ensimmäistä kertaa elämässäni minun on helppo sanoa, että olen hyvä jossakin. Olen ihan tavallinen äiti, minulla on omat viat, oikut, pelot ja lyhytpinnakin, mutta tiedän, että olen kaikista parhain äiti juuri Helmille. ♡



Tänä vuonna äitienpäiväkortit olivat täysin by Helmi. Kun Helmi jo kolmatta kertaa ihasteli pompomeja kaupassa, oli ne silloin pakko ostaa. Kotona liimasimme värikkäät pompomit valkoiselle kartongille. Se oli Helmin mielestä hurjan hauskaa ja korteista tulikin upeat taideteokset. Kyllä mummit ja mammat olivat varmasti onnellisia saadessaan kauniit, täysin Helmin tekemät ja valitsemat äitienpäiväkortit.




Kolmas äitienpäiväni alkoi suukoilla ja haleilla, sain aamupalan sänkyyn. Minusta oli niin ihanaa, että Pekka oli herännyt vapaapäivänään aikaisin aamulla paistamaan minulle vohveleita ja leipomaan keksejä, minulle oli keitetty myös kaakaota. Pekka ja Helmi olivat käyneet aamulla kukkakaupaupassa ja Helmi oli itse valinnut minulle kauniin vaaleanpunaisen kukan. Sain myös superihanan äitienpäiväkortin, sellaisen mitä en yhtään osannut odottaa. Olimme tehneet Helmin kanssa äitienpäiväkortteja mammoille ja mummeille pompomeista ja harmittelin kun niitä ei jäänyt yhtään yli, että olisimme voineet tehdä yhden kortin meille muistoksi. Pekka oli käynyt salaa ostamassa lisää pompomeja ja he olivat Helmin kanssa askerrelleet minullekin kauniin pompomkortin. Se oli ihana yllätys! Olin niin iloinen ja ihan unenpöpperössä kun Pekka kysyi minulta "huomasitko jo lahjan" ja olin ihan, että "häh" kunnes näin tarjottimella kokoelmastani puuttuvan Pikku Myy liukumäessä -mukin, juuri sen mukin minkä olin ajatellut seuraavaksi ostaa. Pekasta oli niin hauskaa, kun tulin niin onnelliseksi Muumi-mukista ♡



Kun olimme juhlineet minua kotona, niin suuntasimme Pekan äitiä, Helmin mummia onnittelemaan. Helmi oli tehnyt kauniin taideteoksen kortiksi ja annoimme mummille lahjaksi uuden Arabian Muumi kesäsesonki lautasen, suklaan kera. Söimme siellä ensimmäistä kertaa tänä vuonna grilliruokaa ja Helmin tätsyn tekemää herkullista mansikkakakkua. Helmi leikki koirien kanssa ja pompimme trampoliinilla. Myöhemmin menimme äitienpäivälounaalle Moision Kartanoon, perinteisesti menimme sinne onnittelemaan äitinäni Helmin mammaa, minun mammaani Helmin S-mammaa ja tätiäni Helmin A-mummia. Annoimme heille lahjaksi Helmin tekemät upeat taideteokset ja suklaamansikoita. Siellä oli myös serkkuni ihanan poikansa kanssa, oli taas ihana nähdä miten paljon pikkuserkut tykkäävät toisistaan, heillä on aina niin kivat leikit ja  hauskaa yhdessä! Olimme muistaneet myös Pekan mummua ja mummia, jotka asuvat kaukana. Lähetimme heillekin Helmin pompomtaideteokset. Minulla oli ihana äitienpäivä, mutta kyllä sitä varjosti surukin. Mammani poismenosta on kulunut reilu kuukausi ja mamma Helmin mammanmamma oli paljon mielessäni. Ikävä on kova ja minua harmittaa, että en voinut mennä halaamaan häntä, mutta toivotin kuitenkin hänelle "hyvää äitienpäivää" sinne pilvenreunalle. ♡













Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡