lauantai 4. marraskuuta 2023

Pyhäinpäivänä sytytämme kynttilät poisnukkuneille rakkaille

Pyhäinpäivänä sytytämme kynttilät kaikille poisnukkuneille rakkaille. Muistelemme heitä, puhumme heistä, sytytämme kynttilöitä kotona ja haudoilla. 🤍

Erityisesti ikävöin rakkaita isovanhempiani mammaa ja pappaa. Onneksi on paljon ihania muistoja ja välillä he ilmestyvät uniini minua tervehtimään. 🤍

Vähän aikaa sitten näin unen missä pappa halasi minua. Se halaus tuntui niin oikealta ja voi että miten hyvä mieli siitä tuli. Unessa oli uudenvuodenaatto, raketit paukkuivat. Pappa kysyi iloisesti yllättyneenä minulta: "mitäs sinä täällä teet?" Sanoin hänelle: "en haluaisi viettää uuttavuotta missään muualla. Tiedän että ette tule olemaan aina täällä, haluan viettää aikaa teidän kanssa niin kauan kuin voin." 🤍

Olen nähnyt mammasta monia unia. Erityisesti mieleeni on jäänyt ensimmäinen uni minkä näin mamman poismenon jälkeen. Se oli kaunis ja lohduttava uni. Unessa mamma oli kukkivan omenapuun luona solmimassa narulla katkennutta oksaa paikoilleen. Hän hymyili, katsoi minua lempeästi ja sanoi: puun täytyy jatkaa kasvamistaan. Olin rikki ja todella surullinen, ihan kuin mamma olisi unessa lohduttanut minua: muista Laura, sinä selviät tästä, elämä jatkuu. 🤍

Pappa 1926-2007 🤍 Mamma 1927-2017 🤍 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡