torstai 17. elokuuta 2017

Mökiltä löytyi aarteita

Mökillä ollessamme pengoimme minun ja veljeni vanhoja tavaroita/leluja. Tarkoituksena oli etsiä aarteita 90-luvulta ja katsella myös löytyisikö laatikosta jotain minun vanhoja leluja Helmin leikkeihin.


Etsin kuumeisesti laatikostani puista hattivattia, jonka jo edesmennyt Pappani on minulle tehnyt, mutta oli erittäin suuri pettymys kun en löytänyt sitä mistään. Laatikosta löytyi onneksi kuitenkin Papan tekemä Pikku Myy, joka on aikoinaan koristanut huoneeni seinää sekä puiset Helmet, Mamman ompelema hattivatti sekä virkattu tonttu.




Läheisten tekemillä tavaroilla on minulle paljon tunnearvoa, sillä ne on rakkaudella tehty. Varsinkin niillä, jotka ovat Mamman ja Papan tekemiä. Näissä heidän tekemissään esineissä elää lapsuusmuistoni ja muistot yhteisistä hetkistämme. He olivat molemmat erittäin taitavia ja luovia. Pappa osasi maalata upeita tauluja ja loihtia puusta monenlaisia esineitä ja leluja. Mamma teki kauniita käsitöitä, niin virkkaamalla, neulomalla kuin ompelemallakin.


Tosiaan puista hattivattiani ei löytynyt mistään, mutta veljeni oma löytyi. No tietysti laitoin hänelle viestiä että "hei löysin tämän hattivatin minkä Pappa on sinulle tehnyt.  Tuonko sen sinulle säilöön vai jätänkö sen tänne odottelmaan?". Niin veljeni vastasikin minulle, että voin ottaa sen meille, jos haluan, että ei hän tarvitse sitä. Tulin siitä niin onnelliseksi, kun olen tällainen "muumihullu" ja keräilijä, mutta varsinkin koska se on Papan tekemä ja olin ollut niin surullinen, koska en ollut omaani löytänyt. Kiittelin kovasti, mutta kerroin myös, että "jos tulet joskus katumapäälle, niin täältä meiltä se sitten löytyy." ♡



Äitini on tosiaan säilönyt mökille minun ja veljeni kaikki vanhat ja ehjät lelut. Meillä meni Pekan ja Helmin kanssa useampi tunti kun tutkimme minkälaisia aarteita laatikoista paljastuu. Se oli jännää kun näin vanhoja lelujani, niin ne näyttivät kaikki enemmän tai vähemmän tutuille. Osa leluista oli kyllä sellaisia, että en ollut edes muistanut niiden olemassaoloa, mutta kun näin ne, niin muistot niistä palasivat mieleeni. Meille kotiin mukaan tarttui Mamman ja Papan tekemien lelujen lisäksi söpö kuumailmapallo, mikä sopii varmasti monenlaisiin leikkeihin, yksi kylpylelu, pikkuinen peili, tonttu-pehmolelu ja hauska Pingu-peli. Olin tarkoituksella kriittinen ja yritinkin ottaa mahdollisimman vähän tavaroita kotiin, sillä Helmillä on todella paljon leluja muutenkin.



Ajattelin että nämä lelut mitkä toimme kotiin olivat erilaisia ja sellaisia mitä Helmillä ei vielä ole. Tonttu pehmolelu otettiin lähinnä joulukoristeeksi, hih. Tärkeintä oli kuitenkin se, että löysin Papan ja Mamman tekemiä aarteita. Muumit olivat minulle tärkeitä jo lapsena ja he tiesivät sen. Heidän tekemänsä kauniit lelut ilahduttivat minua ja nyt ne ilahduttavat minun lisäkseni myös Helmiä. ♡



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡