tiistai 7. huhtikuuta 2020

Lemppari pääsiäiskoristeet

Meillä on paljon ihania pääsiäiskoristeita, koska tykkäämme juhlia pääsiäistä ja meillä on siihen liittyen ihania perinteitä. Minulle pääsiäinen ei tule ilman pajunoksia, rairuohon istuttamista ja laittamalla esille ihania pääsiäiskoristeita, hih.


Pajunoksat. Tykkään pitää pajunoksia maljakossa, ilman koristeita ja höyhenien kera, hih, simppelisti kuitenkin. Emme ole tänä vuonna keränneet uusia oksia, vaan olemme hyödyntäneet vanhoja oksia mitkä kaivoimme taas esiin. Meidän kokemuksella ne säilyvät hyvin.


Kukkopillit. Ehdottomasti ihanat kukkopillit kuuluvat pääsiäiseen, ne ovat kauniita ja perinteisiä, ne huokuvat pääsiäistunnelmaa. Meillä jokaisella on omat kukkopillit. Pekka on saanut oman vihreän kukkopillinsä lapsena hänen isovanhemmiltaan, samoin H ja V ovat saaneet omat kullopillinsä heiltä. Musta kukkopilli päätyi minulle perintönä mammalta, se on mielestäni kaunis ja sillä on minulle paljon tunnearvoa. Äiti kertoi, että pelkäsimme veljeni kanssa sitä pienenä ja siksi tämä musta kukko vietti monta vuotta hyllyn päällä piilossa, hih. Onneksi meidän tytöt eivät sitä pelkää, eikä sen tarvitse viettää enää yhtään pääsiäistä piilossa.


Puput ja tiput. Olemme saaneet tyttöjen kanssa äidiltäni kauniita Villeroy & Boch pääsiäiskoristeita, niilläkin on minulle paljon tunnearvoa. Lisäksi olen saanut lahjaksi kauniita Aarikan pääsiäiskoristeita mistä tykkään myös todella paljon. Kätevää, kun minulla on syntymäpäivät usein melko lähellä pääsiäistä, hih.


Pääsiäismunat. Tietenkin myös pääsiäismunat kuuluvat pääsiäiseen, osa niistä on ollut minulla lapsesta saakka ja osan olen saanut lahjaksi. Nämä pääsiäisaiheiset Molli Toys muumipääsiäismunat ovat ihanat, olen haaveillut niistä monta vuotta, että jostain saisin ne käsiini (ne olivat olleet myynnissä vuonna 2014). Olen niin onnellinen kun hani oli ne huutonetistä löytänyt ja ostanut ne minulle syntymäpäivälahjaksi. Niillä tulee aina olemaan paikka meidän pääsiäiskodissa.



Tässä oli osa meidän ihanista pääsiäiskoristeista, niitä lemppareita. Myöhemmin tällä viikolla kirjoittelen postauksen meidän pääsiäissisustuksesta. Mitä muita koristeita meiltä löytyy? Miltä meidän pääsiäiskoti näyttää?


Mukavaa alkanutta pääsiäisviikkoa ♡

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡