sunnuntai 10. toukokuuta 2020

Ihanaa äitienpäivää

Äitinä oleminen ei aina ole helppoa, silti olen kiitollinen lapsistani joka päivä. He ovat suurin ja kallein lahjani, minun aarteeni. Äitiys on ollut suurin unelmani ja olen niin kiitollinen ja onnellinen, että se haave on toteutunut. Niin kliseistä, kun se jonkun mielestä saattaakin olla, niin äitiyden myötä olen löytänyt elämälleni tarkoituksen. Olen oppinut itsestäni enemmän kuin koskaan aiemmin, minulla on myös halu kehittyä ja oppia uutta enemmän kuin koskaan aiemmin. Olen löytänyt paikkani. ♡


Välillä minulle tulee neuvoton, riittämätön ja epäonnistunut tunne, silti tiedän, että olen hyvä äiti, olen paras äiti lapsilleni. Tiedän sen, kun H sanoo minulle joka ilta "olet maailman paras äiti, ihanin koko maailmassa". Saan päivittäin haleja ja suukkoja. Minun syliin ja kainaloon halutaan tulla. Minulle kerrotaan salaisuuksia, minusta haetaan turvaa ja lohtua. Minun kanssa nauretaan, halutaan leikkiä ja hassutella, myös pomppia trampoliinilla.  Joka päivä kuulen sanan äiti tai täii monta, monta kertaa. ♡

Äitiys motivoi minua yrittämään parhaani. Kehun ja kannustan lapsiani. Tuen, kasvatan, opetan ja ohjaan. Olen läsnä, kuuntelen, kyselen ja juttelen. Annan heille tilaa oppia ja oivaltaa asioita itse, myös leikkiä ja touhuta itsekseen tai keskenään. Haluan olla aina tavoitettavissa, vaikka en välttämättä ole koko ajan vieressä. Eniten haluan ja toivon sitä, että lapseni ovat onnellisia ja tietävät olevansa rakastettuja. Rakastan heitä ja sanon sen heille joka päivä. He ovat hyviä, ihania  ja kauniita juuri sellaisina kuin he ovat. ♡


Tänään minut herätettiin haleilla ja suukoilla. Tytöt olivat isin kanssa tehneet minulle: Kortit, kirjanmerkin, mansikka-avaimenperän ja ihanan herkkuaamiaisen. Tai siinä oli niin paljon kaikkea, että oikeastaan se oli enemmänkin brunssi, hih. Sain myös uuden muumimukin mitä olin kovasti odottanut ja toivonut. Siitä on muodostunut jo useamman vuoden ajalta ihana perinne, että äitienpäivänä saan kesäsesonkimukin kukkien kera. Hauskaa, kun myös äitini oli tyttöjen kanssa askarrellut minulle kauniit tulitikkurasiat lahjaksi, ihana yllätys! Tytöt osasivat hienosti pitää salaisuuden. Kivaa, kun Pekalla äitienpäivä sattui olemaan vapaa, vielä myös huomenna on vapaapäivä ja saamme viettää aikaa yhdessä. ♡


Kävimme S-mammalle (minun mammalle) viemässä äitienpäivälahjan ja kukkia. Kävimme myös mummin ja ukin (Pekan vanhempien) pihalla leikkimässä ja illalla menimme vielä mamman ja papan (minun vanhempien) luokse viemään paketit ja kukat ja viettämään äitienpäivää (he eivät kuulu riskiryhmään). Oli kiva nähdä läheisiä ja viettää aikaa yhdessä. ♡


Olen niin kiitollinen omasta äidistäni. Vaikka olenkin jo aikuinen, ollut jo aika kauan, hän edelleen on läsnä, tavoitettavissa, kuuntelee, tukee ja auttaa. Hän on itse sanonut, että hän on aina äiti, vaikka olisimme veljeni kanssa kuinka isoja ja niinhän se on.  Äiti on minulle rakas ja tärkeä ystävä. Haluan olla omille lapsilleni yhtä hyvä äiti, mitä hän on minulle. ♡

Kävimme myös toisen mammani haudalle viemässä kukkia ja toivottamassa "taivaankotiin" hyvää äitienpäivää. Ikävöin mammaa, H:n mammanmammaa edelleen, hänen poismenosta on kulunut kolme vuotta. Onneksi on paljon kuvia ja ihania yhteisiä juttuja mitä voin muistella. Myös H:n kanssa muistelemme ja juttelememme ajoittain hänestä. H oli hänelle erittäin rakas, päivän piristys ja elämänilo (vaikka oli mamma iloinen muutenkin). 90-vuotiaanakin hän jaksoi leikkiä, pitää H:iä sylissä ja laulaa. Hän oli kiitollinen meistä ja me hänestä, hän elää muistoissamme. ♡


Elämässäni on/on ollut monia inspiroivia ja vahvoja naisia, äiti-ihmisiä. Erityisen kiitollinen olen omasta äidistäni ja mammoistani  Ihanaa äitienpäivää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡