perjantai 12. maaliskuuta 2021

Me innostuimme hamahelmistä - Vinkkejä pajunoksien koristeluun

Meillä on kokeiltu hamahelmiä monta kertaa aiemminkin, mutta silloin kiinnostusta niihin ei ole kauheasti ollut. Saimme joululahjaksi paljon hamahelmiä ja päätimme askarrella niistä jotain. Ja innostuimme todella! 


H on tykännyt tehdä erilaisia kuvioita kuten sydämiä, sateenkaaria ja kukkia. V on tehnyt yhdessä äidin kanssa muutaman simppelin hamahelmiteoksen, hih. 


Me Pekan kanssa olemme askarrelleet hamahelmistä erilaisia hahmoja. Minun lemppareitani ovat olleet tekemäni Disneyhahmot ja pääsiäispuput+tiput.



Me olemme monena vuotena askarrelleet itse koristeita pajunoksiin. Tällä kertaa ajattelimme käyttää niiden somistamiseen tekemiämme hamahelmitipuja, pupuja ja pääsiäismunia. H tykkäsi tehdä varsinkin tipuja ja munia! V ihasteli niitä: "ooi onpa söpöjä", hih.


V:n mielestä kaikista hauskinta hamahelmissä on niiden ottaminen rasiasta, niiden sekoittaminen ja jaottelu erilaisiin kasoihin, heh. Menee varmaan vielä tovi, että hän oikeasti innostuu enemmän kuvioiden tekemisestä hamahelmialustoihin.


Olen yllättynyt siitä miten hauskaa hamahelmillä puuhastelu myös minusta on. Olen haastanut itseäni kokeilemaan hankalaltakin tuntuvia juttuja.  Ajattelin nimittäin aiemmin, että minulla ei hermo pitäisi tälläiseen väkertämiseen. Olin väärässä. Tämä on yllättävän kivaa, hih. Pinterestissä on paljon vinkkejä esimerkiksi erilaisten hahmojen tekemiseen. Kannattaa kurkata.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡