tiistai 19. kesäkuuta 2018

Minun raskaustyyli

Tässä postauksessa kerron minun raskaustyylistäni, minkälaisia vaatteita olen ostanut ja pitänyt nyt raskausaikana ja miksi. Ajattelin, että tästä jää minulle hauska muisto, samalla ehkäpä joku voi saada tästä ideoita omaan pukeutumiseen, hih. 


Tuttuun tapaan olen pitänyt päälläni aika paljon mustaa, mutta myös valkoista ja jopa värillisiä mekkoja, hih. Olen ostanut sellaisia vaatteita, joita voin käyttää mahdollisesti myös raskauden jälkeen, mielestäni sellaiset vaatteet ovat käytännöllisiä ja pitkäikäisiä. Olen nyt raskaana ollessani ostanut vain kolme mekkoa ja äitiyslegginsejä. Muut vaatteet ovat olleet minulla jo aiemmin ja päätin käyttää niitä myös nyt raskaana ollessani.


Ainoat äitiysvaatteet mitä omistan on H&M:ltä ostetut mustat äitiyslegginsit, joita minulta löytyykin useampi pari, sillä käytän niitä päivittäin. Kaikki muut käyttämäni vaatteet eli topit, mekot ja tunikat ovat ns. normivaatteita. Olen käyttänyt eniten Vimman mekkoja, Yo Zen:n mekkoa, Marimekon mekkoa ja H&M:n mustaa tunikaa ja maximekkoa sekä erilaisia huiveja.


Yleensä tykkään pitää väljempiä vaatteita, mutta nyt kauniin muhkean raskausvatsani kanssa olen tykännyt pitää myötäilevämpiä vaatteita, joissa ihana pyöreä masuni korostuu. Aluksi jännitin kireämpien vaatteiden pukemista, pelkäsin olla liikaa esillä muotojeni kanssa, mutta päätin poistua mukavuusalueeltani ja nauttia kasvavasta vatsastani. Olen tämän prosessin myötä huomannut pienen parannuksen kehokuvassani ja olen pystynyt aidosti ihailemaan muotonani enkä vain peitellyt niitä. Pelkään vain, että raskauden jälkeen, kun vatsani taas roikkuu, niin on vaikeampaa nähdä kropassa kauniita piirteitä. Kuitenkin toivon, että pystyisin olemaan armollinen itseäni kohtaan ja kantaa sitten itseäni yhtä ylpeästi kuin nyt raskaana ollessani. Saa nähdä miten sitten käy.


Olisi toisaalta ollut kiva ostaa ihania raskausvaatteita, mutta koin, että pärjään näillä olemessa olevilla vaatteilla + muutamalla uudella vaatteella. Tosiaan oman kokemukseni pohjalta raskausvaatteet eivät ole pakollisia hankintoja, paitsi legginsit (tai housut). Jouduin nimittäin jo aika aikaisessa vaiheessa luopumaan normilegginseistä ja siirryin käyttämään mukavampia äitiyslegginsejä. Niinhän se pitää tehdä miten parhaaksi näkee, ehkä tilanne olisi toinen, jos olisi enemmän rahaa käytettävissä? Voi myös olla, että toimisin silti samalla tavalla kuin nyt ja miettisin raskausajan vaatteita pidemmän päälle. Eli tekisin hankintoja mitkä ovat pitkäikäisiä, hih. Olen kirjoittanut monia raskauspostauksia, joissa näkyy raskaustyylini ja nämä käyttämäni vaatteet

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡