perjantai 25. helmikuuta 2022

Minun vanhat 90-luvun barbiet

Barbiet ja muut vastaavat nuket olivat suosikkilelujani lapsena. Niillä on tullut paljon leikittyä ja niihin liittyy siksi paljon kivoja lapsuusmuistoja. Olen yllättynyt siitä, miten hyvässä kunnossa minun 90-luvun nuket ovat säilyneet. Monilla barbeilla on tallessa myös alkuperäiset asut, aika huikeaa! Ihanaa, että minun vanhat lelut on säästetty, että nyt lapseni voivat niillä leikkiä.


Minun ja veljeni vanhat lelut ovat mökillä säilössä. Olen useampana kesänä äidiksi tulon myötä penkonut valtavaa leluarkkuani missä kaikki minulle säilytetyt lelut ovat ja miettinyt mitkä vanhat leluni sopisivat lapsilleni. 2020 kesällä ajattelin tuoda muutamia suosikki nukkejani meille kotiin, muutamia ihania 90-luvun barbeja tyttöjen leikkeihin. 


Minulla on ollut niin paljon barbeja ja muita vastaavia nukkeja, että en ole viitsinyt tuoda meille niitä kaikkia. Halusin kuitenkin ehdottomasti kotiuttaa meille minun vanhat disney-nuket: Pocahontaksen, Arielin, Esmeraldan ja Mulanin. Pocahontas ja Pieni Merenneito olivat lapsena suosikkielokuviani ja siksi niihin liittyvät lelut ja tavarat ovat merkityksellisiä minulle vielä aikuisenakin, olen aina tykännyt myös muista Disneyn elokuvista.


Minun vanhoista barbeista tyttöjen suosikiksi muodostui heti ihana värikäshiuksinen Hula Hair Barbie, se piti tietenkin kotiuttaa. Siitä innostuneena päätin silloin tuoda kotiin myös muutaman muun barbien. Niihin liittyy paljon tunnearvoa.


Kotiutimme meille mökiltä myös ihastuttavan Bubling Mermaid merenneito Barbien. Nähdessään sen ensimmäisen kerran tytöt totesivat: "vau". Tykkäsin leikkiä sillä lapsena erityisesti ammeessa ja mökillä järvessä.


Otimme meille kotiin myös hauskan ruskeahiuksisen Bead Blast Barbien, jonka hiuksiin voi laittaa kivoja koristeita. Arvasin, että tytöt tykkäävät laittaa koristeita barbien hiuksiin, tietenkin koristeita pitää välillä saada myös omiin hiuksiin, hih. Uskomatonta, että tämän barbien hiustarvikkeet ovat säilyneet tallessa.


Tykkäsin lapsena myös kauniista taianomaisesta Buble Angel Barbiesta. Nukke ja kaunis asu ovat pysyneet ehjinä, mutta valitettavasti saippuakuplasiipiä ei löytynyt, hyvinkin mahdollista, että ne ovat joskus menneet rikki. 


Miksi olen päätynyt kotiuttamaan meille juuri nämä nuket? Koska en halunnut tuoda meille niitä kaikkia, päätin tuoda ne nuket mitkä ovat ehjiä, siistejä ja mille löytyi alkuperäiset asut. Sellaisia vähän erikoisempia nukkeja, barbeja mihin liittyy enemmän muistoja. 

En halunnut tuoda kaikkia barbiejuttuja meille siksi koska, tytöillä on jo ennestään paljon leluja ja halusin jättää osan nukeista mökille ns. mökkileluiksi. Mökilläkin barbeilla on syntynyt kivoja leikkejä. 


Minusta on edelleen hauska leikkiä barbeilla, kammata niiden tukkaa, tehdä niille kampauksia ja vaihtaa asuja hih. Kun tytöt leikkivät vanhoilla leluillani, minulle tulee ihana tunne, aivan kuin pääsisin elämään lapsuuttani uudelleen.

Oliko mikään näistä barbeista sinulle ennestään tuttu? Oletko leikkinyt samanlaisilla leluilla pienenä? Minua kiinnostaisi kovasti kuulla teidän vanhoista nukeista, minkälaisia barbeja teillä on ollut lapsena? 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡