torstai 12. toukokuuta 2016

Äitienpäivä

Äitienpäivänä tulee jotenkin enemmän ajateltua äitiyttä ja äitinä olemista. Olen aina tiennyt haluavani äidiksi. En vain osannut haaveilla lapsista, ennen kuin tapasin Pekan. Ensimmäisen kerran puhuttiin lapsista Pekan kanssa jo 2010, suunnilleen puolen vuoden seurustelun jälkeen (nuoresta iästä huolimatta). Molemmilla oli ajatus siitä, että haluamme perheen, kun vain vähän kasvetaan, saadaan ammatit ja taloudellinen tilanne on ok. Sitten ajateltiin, että halutaan vielä ensin naimisiin, jotta tulevassa perheessä kaikilla on sama nimi (toki naimisiin menon syitä oli muitakin kuin perheen perustaminen, siitä postailen myöhemmin). Vaikka äitinä olo ei aina ole helppoa, niin se antaa minulle aina enemmän kuin ottaa, silloinkin kun on ollut rankempaa. Minulla on ollut 3 suurta haavetta ja äitiys on yksi niistä. Olen vain niin kiitollinen ja onnellinen siitä että saan olla äiti, se kun ei ole mikään itsestäänselvyys. Rakastan perhettäni, enkä olisi äiti ilman Pekkaa ja Helmiä, se tekee heistä minulle vielä erityisempiä ja ihanampia.




Minulla oli ihana herätys äitienpäivänä, minua suukotettiin, halitettiin ja sain aamupalan sänkyyn. Pekka oli paistanut minulle lettuja, sain upean kortin, kukkia ja ihanan lahjan. Kyllä minua hemmoteltiin, minulla on ihana mies ja ihana tyttö <3 Meidän äitienpäivä on aina vauhdikas, aamulla juhlitaan minua, sitten mennään onnittelemaan Helmin mummia, Helmin mammaa ja sitten vielä minun mammoja. 




Käydään aina perinteisesti Moision Kartanossa äitienpäivälounaalla. Ruokaa saa niin paljon kuin vaan jaksaa syödä ja ruoka on erinomaista, ruuissa käytetään laadukasta, suomalaista lihaa. Paikka on mitä mainoin juhliin, ja siellä onkin kiva viettää juhlapäiviä. Rakennus itsessään on kaunis, historiallinen ja se kätkee sisäänsä paljon kauniita esineitä. Taide on vahvasti läsnä joka puolella ja sieltä löytyy tällä hetkellä monien taiteilijoiden töitä, varmasti jokaisen makuun jotakin. :-) Meidän pikkuneiti innostui ja kierti näyttelyn moneen kertaan.  




Äitienpäivänä tule mietittyä omaa äitiä ja sitä miten ihanan mallin hän on antanut minulle äitinä olemiseen. Äiti on minulle todella rakas. Äiti on aina tukenani, äiti rakastaa, ohjaa, auttaa, kuuntelee ja on läsnä. Hän on paikalla aina kun tarvitsen häntä ja aina kun tapahtuu iloisia, mahtavia juttuja. Haluan olla Helmille yhtä hyvä äiti, mitä oma äitini on minulle. Minulla on maailman paras äiti <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡