tiistai 20. syyskuuta 2022

DIY pupuja askarteluhuovasta

Olen jo pitkään halunnut kokeilla ommella Maileg tyylisiä pupuja lasten leikkeihin. Ompelukone on ollut jo tovin rikki eikä uutta konetta ole tullut vielä ostettua, joten päätin kokeilla ommella pupusia käsin.


Miksi askarteluhuovasta? No esimerkiksi siksi, koska olen aiemmin ommellut käsin monia pehmoleluja askarteluhuovasta. Myös siksi, että minulla sattui olemaan monta arkia askarteluhuopaa kaapissa. Olen huomannut, että huopakankaasta on kiva ommella, koska kappaleet pysyvät hyvin muodossaan/ paikoillaan/ vastakkain.


Yhteen isoon pupuseen meni 3 kpl A4 koon askarteluhuopa-arkkia. Vähän valkoista ompelulankaa, mustaa ja vaaleanpunaista puuvillalankaa. Täytteeksi vanua. Kaikki tarvikkeet näihin pupusiin löytyi meidän askartelu/ompelu kaapista. Pinterestistä löytyy inspiraatiota kaavoihin esim hakusanoilla Maileg bunny pattern. Yhden ison pupun ompeluun ja viimeistelyyn meni minulla n. 5tuntia.


Vaikka käsinompelu on työlästä on se siitä mukavaa, että sitä pystyy tekemään missä vain. Eli vaikka samalla kun seurailee lasten leikkejä tai kun katsoo sohvalla telkkaria. Ja tulihan näistä tosi söpöjä. Heti kun tytöt näkivät ensimmäisen pupun he tilasivat minulta lisää pupuja leikkeihin ja niin syntyi tämä söpö pieni pupuperhe. Olen ylpeä itsestäni, taitoihin nähden näistä pupuista tuli todella hienoja. Mikä tärkeintä: lapset tykkäävät leikkiä niillä. Poitsu leikkii pupuilla aina valvotusti, että hän ei ainakaan heti tuhoa niitä, hih. 


Tykkään ommella ja virkata leluja lasten leikkeihin. Uskon, että tekemistäni leluista jää lapsilleni ihania lapsuusmuistoja, niin ainakin toivon. Ompelu ja virkkaaminen on mukavaa ajanvietettä. Varsinkin kylminä sadepäivinä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡