maanantai 18. tammikuuta 2021

Raskauden puoliväli

Raskauden puoliväli. Nyt jo? Tuntuu, että viikot ovat ovat menneet nopeasti. Ehkä siksi kun kahden lapsen kanssa on paljon tekemistä ja arki aika vauhdikasta? Vauva on joka päivä mielessä ja hänestä jutellaan päivittäin. Tunnen liikkeitä ja silittelen kasvavaa vatsaani, ihmettelen kun se on alkanut enemmän pyöristymään. Ihanaa ja helpottavaa, että nyt ollaan jo puolessa välissä, ainakin tähän mennessä kaikki on sujunut hyvin. Rakenneultra on reilu viikon päästä, sitä kovasti odotamme. Haluan saada varmistuksen siitä, että vauvalla on kaikki hyvin. Toivottavasti hänellä on kaikki hyvin ♡


Tämä kolmas raskaus on tehnyt minut todella väsyneeksi, väsyneemmäksi mitä etukäteen ajattelin. Se on yllättänyt minut. Väsymys ja tietynlainen saamattomuus välillä harmittaa, mutta olen kuitenkin armollinen itseäni kohtaan. Arjesta kuitenkin selviydyn mikä on pääasia. Onneksi minulla on Pekka ja läheisiä tukemassa, auttamassa ja tsemppaamassa. Tiedän, että tämä on väliaikaista. Toivottavasti tuo raudan syöminen alkaa helpottamaan väsymykseen. 


Ällötys ja huono olo ovat edelleen läsnä, joskus enemmän joskus vähemmän. Rapeat ruuat maistuvat parhaiten ja ehkä siksi himoitsen ranskalaisia ja salaattia haha! Esim. banaania ja jotain muita pehmeitä ruokia en pysty ollenkaan syömään. Enkä pysty yskimään ilman oksennusrefleksiä. Jep. Vaikka ällöttää, niin siitä huolimatta olo on kuitenkin siedettävä. Kun muistan syödä säännöllisesti pieniä annoksia niin silloin olo pysyy ihan hyvänä. 


Edelleen mielialat vaihtelee, itkettää ja kiukuttaa. On muulla perheellä välillä minun kanssa kestämistä, heh. Yleensä kiukkuun tai harmitukseen auttaa joku mieluinen tekeminen tai että saan rauhoittua yksin ja yleisellä tasolla lepo. Niinä päivinä kun saan nukkua vähän pidempään olen yleensä siedettävämpi, heh. Enkä onneksi sentään joka päivä kiukuttele.  


Minulla on tehtynä pientä ostoslistaa mitä haluaisin vauvalle ostaa. Olen kuitenkin päättänyt odottaa ja tehdä hankintoja vasta rakenneultran jälkeen. Jostain syystä ajattelen, että se on turvallisempaa. Ennen ostoksia kuitenkin tutkin mitä kaikkea tyttöjen jäljiltä on säästössä, että edes jossain määrin teen järkeviä hankintoja. Olen kuitenkin päättänyt, että saan vähän hullaantua, jos siltä tuntuu, sillä tämä meidän kolmonen saattaa olla meidän viimeinen vauva. 


Raskauden puolivälin kunniaksi kiipesimme Hiidenvuorelle ottamaan tunnelmallisia raskauskuvia. Näitä kuvia katsoessani vasta kunnolla tajusin miten isolta masu jo näyttää. Raskaus on edennyt jo aika pitkälle. Ihanaa! Luminen maisema oli kerrassaan upea. Olin niin innoissani kuvista, että -9 asteen pakkanenkaan ei haitannut. Näistä kuvista jää ihania muistoja. 


Tänään on rv 20+0 ja samalla minun nimipäiväni. Aika hauskaa! Ihanaa, että ensi viikolla pääsemme jälleen näkemään vauvan rakenneultrassa. Saa nähdä selviääkö meille kuka siellä masussa köllii. ♡

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡