perjantai 30. heinäkuuta 2021

Elämää liitoskipujen jälkeen

Raskauden aikana minua vaivasivat kovat liitoskivut. Loppuraskaudessa en pystynyt kunnolla edes kävelemään tai siivoamaan. Siitä miten liitoskivut vaikuttivat elämääni, voit lukea enemmän täältä


Monet lohduttivat minua loppuraskaudessa "onneksi ei ole enää kauaa raskautta jäljellä". Minua tilanne ei kuitenkaan helpottanut heti vauvan syntymän jälkeen, koska olin aluksi todella kipeä sektiosta. Heinäkuun alussa, n. kuukausi leikkauksesta tuntui siltä, että vihdoinkin voin normaalisti tehdä kaikkea. 


Olen niin onnellinen siitä, että liitoskivut ovat poissa! Miten olenkaan nauttinut siitä, että voin taas touhuta lasten kanssa, tehdä pihatöitä, siivota ja kävellä! Täytyy kyllä myöntää, että kun melkein kolme kuukautta tuli lähinnä istuttua ja köllöteltyä, että olen rapakunnossa. Tosin en missään huippukunnossa ollut ennen raskauttakaan, heh. Lihakset kipeytyvät aika paljon, kun teen enemmän jotain fyysistä. Hiljaa hyvä tulee, eiköhän tästä se kunto kuitenkin vaunulenkkien myötä kohene. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡