sunnuntai 1. heinäkuuta 2018

Rakas, puoliso, isi ♡

Jotenkin nyt raskaana ollessa kokee toiseen vielä enemmän yhteenkuuluvuuden tunnetta, rakkautta ja kiintymystä. Haluaa ja kaipaa vieläkin enemmän hellyyttä. Ihanaa kun toinen huolehtii, tukee ja lohduttaa. Sietää kiukuttelua ja äksyilyä, hyväksyy ja ymmärtää. Kulkee tätä matkaa yhdessä, rakastaa. Pekka, rakas, puoliso ja isi. ♡


En tiedä miten selviäisin ilman Pekkaa. Olemme aina olleet tasavertaisia vanhempia, jotka yhtä lailla osaavat ja haluavat hoitaa, kasvattaa, tukea ja rakastaa. Pekka on minun suurin tuki ja turva. Raskaus kuitenkin koettelee niin kehoa kuin mieltäkin. Samoin hektinen vauva-arki kuin uhmaikäinenkin. Se, että olemme vanhempia ja rakastamme lapsiamme yli kaiken rakastamme myös yhtä paljon toisiamme. Olen aina tiennyt, että Pekka jakaa vastuun perheestä ja on jopa vielä enemmän vastuussa meistä. Hän kannattelee meitä ja on se järjen ääni monesti, varsinkin silloin kun minua jännittää tai panikoin. Pekalla on uskomaton vaikutus minuun, siihen miten hyväksi ja luottavakseni koen itseni ja tulevaisuuteni. Miten hän saa minut rauhoittumaan ja uskomaan, että kaikki menee hyvin. Hän hyväksyy ja rakastaa minua juuri tälläisenä kuin olen, vaikka en ole herkkyyteeni kanssa helpoimmasta päästä.


Minun on ollut helppo nauttia raskaudesta myös siksi, että Pekka haluaa, että jaksan ja voin hyvin. Olen niin kiitollinen hänelle siitä, miten hän on jo kuukausien ajan tietyllä tapaa ottanut vastuun arjen pyörittämisestä, vaikka hän käy töissäkin. Hän on huolehtinut, että Helmillä on kivaa tekemistä kun minä en ole pystynyt/jaksanut, olen saanut levätä kun he ovat tehneet omia kivoja juttujaan. Hän on tehnyt ruokaa, siivonnut ja käynyt kaupassa. Hän on huolehtinut minusta, kuunnellut, tukenut ja lohduttanut. Jakanut kanssani ilot ja riemut. Hän odottaa todella paljon sitä, että pääsee näkemään ja tutustumaan meidän pieneen ihmeeseen. Hän on suhtautunut koko ajan raskauteen ja tulevaan synnytykseen luottavaisesti ja positiivisesti, uskonut aidosti, että kaikki menee hyvin ja ehkä juuri siksi olen myös itse pystynyt olemaan suht rauhallisesti.


Olen vain niin onnellinen ja kiitollinen siitä, miten ihana puoliso minulla on. Minun on helppo olla hyvä äiti hänen rinnallaan. Hän ymmärtää sen, että raskaus on minulle rankka prosessi ja että tarvitsen häntä. Olen jaksanut ja voinut hyvin, koska Pekka on pitänyt niin hyvää huolta minusta ja Helmistä, hemmotellut meitä tyttöjä. Raskaus on väliaikaista, mutta kuitenkin kyse on monista kuukausista, kun en ole fyysisesti kykenevä tekemän kaikkea. Tulen tarvitsemaan hänen apua paljon myös raskauden jälkeen, kun leikkaus rajoittaa tekemisiäni. Ja siksi olen niin kiitollinen siitä minkälainen hän on, miten hyvä puoliso ja isi hän on. Miten hyvä minun on olla hänen kanssaan. Kun olen taas "voimissani" niin on minun vuoroni hemmotella häntä. Puss hani ♡


Tiedän sen, että yhdessä selviämme mistä vain. Kohta olemme kahden pienen tytön vanhempia ja emme voisi olla onnellisempia. ♡


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡