perjantai 5. kesäkuuta 2020

Hyvän mielen aakkoset - 29 positiivista sanaa

Aurinko. Yksi kesän parhaimmista jutuista on ehdottomasti aurinko. Sen mukana tuoma valo ja lämpö.

Blogi. Blogi on ollut jo vuosia minulle rakas ja tärkeä harrastus. Se on täynnä ihania muistoja ja kauniita kuvia. Blogin tekeminen ja lukeminen ilahduttaa ja on mukavaa ajanvietettä nyt kotoillessa. Bloggaaminen on minulle välillä myös terapeuttista, kun pohdin elämää. 

Crash Bandicoot. Me tykkäämme Pekan kanssa pelata vanhoja Crash Bandicoot pleikkapelejä. Ne oli kivoja lapsena ja pelaaminen on kivaa ajanvietettä edelleen.


Disney (leffat). Olemme aina tykänneet katsella leffoja yhdessä ja näinä aikoina niitä on tullut katsottua erityisen paljon, varsinkin ihania Disneyn klassikkoelokuvia.

Esitys. Meillä tytöt, varsinkin H tykkää lähes päivittäin järjestää erilaisia esityksiä: laulua, tanssia, musiikkia, sirkusta, näytelmiä. Niitä on hauska katsella, ihana nähdä miten lapset nauttivat esiintymisestä ja keksivät yhdessä kivoja juttuja.

Fiilistely. Olen fiilistelijä. Tykkään tunnelmoida ja nauttia monista asioista, kuten tästä alkaneesta kesästä, mökkeilystä, rantaleikeistä ja mansikoista.

Grillaus. Pekka sanoi heti, että hänellä G-kirjaimesta tulee mieleen grillaus ja se oli myös miettimistäni vaihtoehdoista paras. Grilliruoka on spessua ja hyvää, se kuuluu kesään.


Herkuttelu. Kukapa ei herkuista ja herkuttelusta tykkäisi, hih. Meillä herkuttelu painottuu viikonloppuihin ja esim. elokuvien katseluun. Kesällä tykkäämme herkutella mansikoilla, jäätelöllä, letuilla ja hyvällä grilliruualla.

Instagram. Instagram on minulle ilon ja inspiraation lähde. Se on minulle samalla kuin päiväkirja. Keskityn sielläkin positiivisiin asioihin, sieltä saan myös vertaistukea ja ideoita esim. valokuvaamiseen ja sisustukseen. 

Juhannus. Juhannus on yksi kivoimmista juhlista ja perinteistä, onhan kesä ihmisen parasta aikaa, hih. Olen joskus sanonutkin, että elän joulusta juhannukseen ja juhannuksesta jouluun. Mun lempparijuhlapyhät.

Kukat. Kukat ilahduttavat ja piristävät aina, ne ovat kauniita ja tunnelmallisia. Kevät ja kesä on ihanaa aikaa, kun kukat kukkivat


Löhöily. Löhöily on kivaa ja rentouttavaa, silloin kun siihen on tilaisuus. Eniten tulee löhöiltyä iltaisin sohvalla hyviä sarjoja katsellen.

Muumit. Muumit ovat aina kuuluneet elämääni tavalla tai toisella. Tykkään katsella muumeja telkkarista, lukea muumikirjoja ja sarjakuvia, olen myös keräilijä. Minulla on n.80 muumimukia ja paljon muitakin ihania muumiesineitä ja -astioita. Olen saanut toimia myös Martinexin muumibrändilähettiläänä ja tehdä Moomin by Martinexin kanssa yhteistyötä. Vierailut Muumimaailmassa ja Muumimuseossa ovat olleet edellisten kesien kohokohtia. 

Netflix. Tällä hetkellä Netflixiä on kulutettu aika paljon. Olemme katselleet yhdessä elokuvia mm. Shrekit. Lapset katselevat sieltä monia sarjoja kuten. Pipsa Possua, me Pekan kanssa tykkäsimme katsoa mm. The Crown-sarjaa.


Olohuone. Olohuone on mielestäni kotimme kaunein, kivoin ja viihtyisin huone. Siellä me vietämme eniten aikaa ja rentoudumme. Tykkään erityisen paljon sohvan yläpuolella olevavista tauluhyllyistä ihanine kuvineen.

Perhe. Olen kiitollinen monista asioista, joista minulle tärkein on perhe. Minulla on ihana lapsuudenperhe, minulla on ihana oma perhe, Pekka ja lapset. En voisi olla onnellisempi. 

Quu. Tämä Q-kirjain oli lähes mahdoton. Mieleeni ei tullut mitään muuta sanaa kuin quickstep, eikä se liity elämääni mitenkään, haha. Jos käyttää mielikuvitusta niin Quu voi vähän kuulostaa kuulta. Kauniina kesäiltana on ihana katsella kuutamoa tyynen järjen yllä. 


Rakkaus. Elämässäni kaikista paras asia. On ihanaa rakastaa ja tulla rakastetuksi. 

Sisustaminen. Yksi minun kiinnostuksen kohteista on sisustaminen, kodin laittaminen ja järjestely. Tykkään sellaisesta. Meillä on kotona melko simppeli, kausittain vaihtuva tyyli, pääväreinä harmaa, valkoinen ja musta. 

Tee. En ole aiemmin ollut kuumien juomien ystävä, mutta keväällä kaksi kuukautta kestäneen kurkkukivun takia opin tykkäämään teestä. Nykyään juon sitä välillä muutenkin kuin flunssaisena.


Ulkoilu. Hyvällä säällä ulkoilu on aina kivaa. Nautin metsäretkistä, mökkeilystä ja kauniista maisemista. Ulkona piristyy ja saa raitista ilmaa, samalla tulee liikuttua mistä tulee hyvä mieli.

Valokuvaaminen. Käytän kameraa monta kertaa viikossa. Tykkään kuvata, varsinkin lapsiamme, kotiamme ja muumimukejamme, hih. Tykkään ottaa välillä myös kauniita luontokuvia. Valokuvaamisesta jää paljon ihania muistoja.

Www. Tämä W-kirjain oli vaikea. Mieleeni ei tullut oikein mitään. Ajattelin kuitenkin, että käyn viikon aikana monilla www-sivuilla, esimerkiksi luen blogeja, artikkeleita ja selaan erilaisten verkkokauppojen valikoimaa. Tässä tilanteessa on tärkeä tukea yrityksiä, tietysti omien tarpeiden mukaan.


Xylitoli. Tykkään syödä purkkaa ja siitä on vuosien varrella tullut minulle myös eräänlainen tapa. Lapset syövät päivittäin xylitolipastilleja.

Ystävät. Ystävät tuovat iloa elämääni ja saan heiltä tukea. Ystävien kanssa on hauskaa ja he tuovat elämääni paljon sisältöä. 8 viikkoa eristyksissä oli kamalaa, on ollut ihanaa päästä nyt viettämään aikaa muutamien ystävien kanssa. 

Zzz. Öö mikä sana alkaa Z-kirjaimella? Mieleen ei tullut mitään järkevää. Tykkään kuitenkin nukkumisesta, zzz, heh.


Åbo. Näin suomenkielisenä on aika hankala miettiä myös Å:lla alkavia sanoja. Meillä oli tarkoitus kesällä reissata Åboon eli Turkuun, mutta koronavirustilanteen takia se voi jäädä haaveeksi. Turku on  kyllä kaunis ja viihtyisä kesäkaupunki. 

Äitiys. On ihanaa olla äiti. Minulla on aina ollut suuri hoivavietti ja olen aina tiennyt haluavani äidiksi, se on ollut yksi suurimmista unelmistani. Olen niin onnellinen, että saan olla äiti kahdelle ihanalle tytölle ♡

Överit. Ö, aika vaikea kirjain sekin. Monessa asiassa överit on liikaa, mutta joskus esim. ruuan suhteen on kiva vetää överit, heh (vaikka saattaakin sitä jälkeenpäin joskus katua). Saatan myös esim. joulu-, halloween- ja pääsiäiskoristeiden suhteen vetää joskus överit, silloin simppeli väritön tyyli kotonamme saattaa unohtua, heh.


Henkisesti rankan ja raskaan kevään jälkeen, on ollut kiva aloittaa kesä miettimällä kivoja juttuja. Kun yritän keskittyä positiivisiin asioihin minun on helpompi nähdä ympärilläni enemmän ihania asioita. Tämä hyvän mielen aakkoset haaste on aika kiva, vaikka joidenkien kirjaimien kohdalla myös yllättävän vaikea. Tämä oli hauskaa ajanvietettä. Kokeile sinäkin! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡