torstai 17. toukokuuta 2018

90-luvun leluaarteita

Olimme helatorstaina mökillä ensimmäistä kertaa tänä vuonna ja samalla kun nautimme alkavasta kesästä, auringosta ja luonnosta, niin tutkimme varastossa vanhoja lelujani. Tutkimme valtavaa lelulaatikkoa myös viime kesänä ja tästä pääsee näkemään mitä silloin tarttui mukaamme. Mutta mitä kaikkea tällä kertaa lelulaatikosta löytyi, mitä leluja otimme mukaamme kotiin Helmin leikittäväksi?


Olin jo viime kesänä katsellut söpöjä pieniä linnoja ja taloja ja ajattelin, että kun Helmi on isompi niin ne saattaisivat häntä kiinnostaa. Edellisellä kerralla kerhossa Helmi oli leikkinyt vastaavilla linnoilla ja ajattelin, että nyt on oikea aika kaivaa vanhat lelut esiin. En ollut varautunut ottamaan kotiin niin paljon tavaraa, mutta kun ne kaikki olivat niin ihania ja hyväkuntoisia. Emme osanneet valita, joten päätimme ottaa ne kaikki mukaamme. Se on jännää, että olen leikkinyt näillä leluilla 90-luvulla, 20 vuotta sitten, niin minulla on vieläkin muistissa miten lelut toimivat, missä menee salaovia ja mitä ne pitävät sisällään. Muistan, että olen näillä paljon leikkinyt. Minusta on ihanaa, että Helmi innoissaan tutkii ja leikkii nyt samoilla leluilla millä minä olen lapsena leikkinyt. (Talojen mukana tulleet todella pienet ukkelit laitoin vielä kaappiin odottelemaan.)





Pekka kaivoi lelulaatikosta löytynyttä pienempää laatikkoa, jossa oli monenlaisia pieniä eläimiä, ukkoja ja tilpehööriä ja onnistui sieltä seasta löytämään oikeita aarteita, sellaisia mistä tiesimme Helmin riemastuvan: Pokemoneja. Pikkulaatikosta löytyi monenlaisia pieniä Pokemon-figuureja, Pikachu-Pez ja yksi isompi puhuva Meowth-hahmo. Nämä Pokemonit ovat olleet nyt jokapäiväisissä leikeissä ja ne ovat asuttaneet pieniä linnoja ja taloja sekä puuhastelleet paljon muutakin, hih.



Minusta on hauskaa, että aiemmin Pekan tavaroista löytyi vanhoja Pokemon-kortteja, joista osan Pekka antoi Helmille ylimääräisen kansion kera ja nyt mökiltä löytyi minun vanhoja Pokemon-leluja millä Helmi voi leikkiä. Meidän pieni Pokemonfani on niin onnellinen löytämistämme 90-luvun leluaarteista. 


Onko sinulta löytynyt näitä samoja leluja, kun olet ollut lapsi? Ystäväni kanssa juuri puhuimme, että hänellä on mahdollisesti ollut samanlainen tuollainen ompelukonetalo kuin minulla. Minusta tuntuu, että kukaan 90-luvun lapsista ei ole voinut ainakaan Pokemoneilta täysin välttyä, hih. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡