torstai 19. syyskuuta 2019

Olettamuksia minusta ja meidän perheestä - Ovatko ne totta?

Tässä postauksessa on olettamuksia/väittämiä minusta ja meidän perheestä, jotka instagramseuraajani ovat kertoneet. Kokosin ne vastauksineen tänne blogiin ja lisäilin vastauksiin vielä vähän extraa. Onko olettamukset meistä totta?


OLET KOVA SIIVOAMAAN, SISUSTAMAAN JA JÄRJESTÄMÄÄN

Tykkään sisustaa ja järjestää. Kun kotona on melkein 24/7 haluaa panostaa siihen, että koti on viihtyisä. Se on kivaa, kun on siistiä, mutta siedän kyllä sotkuakin ja sitähän lapsiperheessä syntyy. Yleensä siivoan ja järjestelen huoneita, kaappeja ja paikkoja enemmän silloin kun on tylsää, esim. sadepäivinä. Leluja siivotaan monta kertaa päivässä yhdessä lasten kanssa. Pekka on kuitenkin innokkaampi siivoamaan kuin minä.

OLET RAUHALLINEN JA LEMPEÄ

Olen tietyllä tapaa ja monissa tilanteissa rauhallinen tai rauhallisen oloinen, mutta osaan olla myös räiskyvä persoona, varsinkin kotona tai läheisten seurassa. Näytän kaikki tunteet aika voimakkaasti, niin ilon, surun, rakkauden kuin suuttumuksenkin. Harvoin olen vihainen, mutta väsyneenä ja nälkäisenä tulee kiukuteltua, hih. 

Olen rakkaudentäyteinen tyyppi ja koen olevani myös lempeä. Sellainen ainakin haluan olla. Kerron Pekalle ja lapsille joka päivä, että rakastan heitä ja että he ovat ihania. Tykkään halailla ja suukottaa ja teen niin jokaisena päivänä, pidän lapsia sylissä, kainalossa ja hoivaan. Haluan ajatella ihmisistä hyvää ja tehdä hyviä tekoja. Ihanaa, että se välittyy myös ruudun toiselle puolelle.


TYKKÄÄT PUKEA LAPSET HIENOSTI

Riippuu mitä hienolla tarkoitetaan? En koe pukevani lapsia mitenkään erityisen hienosti. Kauniisiin, käytännöllisin ja mukavan tuntuisiin vaatteisiin kylläkin. Kauneus on katsojan silmissä, ehkä myös se minkä mieltää hienoksi? Minulle sanasta hieno tulee mieleen "juhlavaatteet", sellaiset vaatteet, jota tosi paljon varjellaan ja niiden käyttö on vähäistä. Sellaisia vaatteita meidän lapsilla ei ole, kaikki vaatteet on käyttövaatteita. 

TEILLÄ ON RAKKAUDENTÄYTEINEN JA TASAPAINOINEN PARISUHDE

Totta. Vaikka se voikin jonkun mielestä kuulostaa kliseistä, niin silti olemme kuin luodut toisillemme. Täydennämme toisiamme. Olemme halunneet elämältä samoja asioita ja toteutamme haaveitamme yhdessä. Osoitamme toisillemme rakkautta päivittäin esim halaamalla, pussailemalla, olemalla läsnä ja lähellä. Puhumme paljon ja emme mene koskaan vihaisina/kiukkuisina nukkumaan. Rakastamme ja kunnioitamme toisiamme. Emme pidä toisiamme itsestäänselvyyksinä, vaan olemme toisistamme kiitollisia joka päivä. Olemme onnellisia yhdessä, emmekä voisi kuvitella elämää ilman toista. 


HALUATTE VIELÄ LISÄÄ LAPSIA

Uskon, että haluamme. Onhan vauvat ja lapset ihania. Sylissä on tilaa vielä ainakin yhdelle pikkuiselle. Olemme alusta asti puhuneet kolmesta lapsesta, se tuntuu meistä oikealta. Minusta tuntuu kyllä, että olen ikuinen vauvakuumeilija, hih, mutta ainakaan vielä ei ole vauvan aika. V on niin pikkuinen, vielä minun vauva, vaikka taapero onkin. Olemme nuoria, meillä ei ole kiire, mutta eihän sitä koskaan tiedä. 

OLET RAUHALLINEN IHMINEN, LEMPEÄ ÄITI, LAPSET OVAT SINULLE KAIKKI KAIKESSA.

Oi miten ihana olettamus. Totta. Lapset ovat minulle kaikki kaikessa, niin rakkaita, minulle unelmien täyttymys. Koen olevani lempeä, ihana ja täynnä rakkautta, mutta välillä minulla menee hermo ja tulee joskus jopa huudettua. Toisaalta ja yleensä olen rauhallinen, mutta myös tempperamenttia löytyy.


TYKKÄÄT MUUMIMUKEISTA JA MUUMEISTA

Totta. Tämäkin asia tulee hyvin ilmi minun jutuissa, monissa kuvissa, myös meidän kotona ja arjessakin, hih. Olen ollut fani 90-luvulta asti, keräilijä vuodesta 2012 asti. Minulla on muumikokoelmalleni myös oma instagram-tili @laurahassumoominsOlen ajatellut, että tekisin jossain vaiheessa postauksen, jossa kertoisin kaikista muumijutuistani elämäni varrelta, ainakin kaikista mitä muistan, hih. Kuten arvata saattaa, niitä on aika paljon.

OLET ILOINEN JA POSITIIVINEN IHMINEN

Oi miten kiva väittämä! Totta. Koen olevani positiivinen ja minut saa helposti ilahtumaan. Elämä on kivempaa iloisena, kun keskittyy positiivisiin asioihin. Osaan nauttia monista, ihan pienistäkin asioista ja löytää niitä positiivisia asioita ympärilläni.

Mutta on minussa synkempikin puoli. Välillä harmittaa ja ahdistaa, aina ei ole kivaa, mutta koen silti olevani positiivinen ihminen.


OLET VILUINEN, KUN SINULLA ON USEIN HUIVI KAULASSA

Totta. Minua palelee aika herkästi, mutta huivista on myös tullut sellainen 'mun juttu'. Jo vuosien ajan huivi on ollut osa pukeutumistyyliäni. Syksyllä ja talvella minulla on lähes aina huivi, joskus myös kesällä mustien vaatteiden kanssa, että en näytä liian synkältä. Tykkään huiveista.

OLET KILTTI

Minulla on paljon kokemuksia siitä, että olen ollut liiankin kiltti, varsinkin teini-ikäisenä. Olen kiltti edelleen, mutta nykyään tunnistan käytetäänkö kiltteyttäni hyväksi. Haluan kohdella muita niin kuin haluaisin itseäni kohdeltavan. Haluan olla hyvä muille ja tehdä hyviä tekoja, kuunnella läheisiäni, tarvittaessa, auttaa ja olla tukena. 


Täytyy myöntää, että minua jännitti, koska en voinut yhtään tietää mitä mieltä ihmiset ovat minusta, mitä minusta/meistä oletetaan. Täytyy sanoa, että tunnette minut aika hyvin, sillä melkein jokainen väittämä piti paikkansa. Ihanaa, että uskalsitte osallistua tähän, sillä näihin olettamuksiin ja väittämiin oli kiva vastailla. Ajattelen myös, että tälläisten juttujen kautta opitte tuntemaan minua paremmin ja minun on helpompi kirjoittaa itsestäni.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡