tiistai 1. kesäkuuta 2021

Unia liittyen raskauteen ja synnytykseen

Nyt raskaana ollessa olen nähnyt paljon unia mitkä muistan vielä aamulla. Näen muutenkin unia, mutta raskausaikana tämäkin piirre minussa korostuu. Usein unet ovat höpsöjä/sekopäisiä, missä tapahtuu paljon eikä niissä ole mitään  järkeä. Välillä unet ovat myös epämukavia, pelottavia ja/tai ahdistavia. Onneksi tulee välillä nähtyä myös kivoja unia. Olen nähnyt useita unia liittyen raskauteen tai synnytykseen. Ei ihme, sillä ne ovat asioita mitkä pyörivät paljon mielessäni. 


Meidän "masuvauvan" laskettu aika on 7.6. Rv 29+6 näin unta, että hän syntyi 24.5 ja painoi 4kg 100g. Minulla oli muistinmenetys, kotiuduimme unessa 26.5 ja kotona soitin äidilleni, että vauva on syntynyt pari päivää aiemmin. Totesin, että muistan vain kun minua vietiin leikkaussaliin ja nyt kotiutusmispäivän. Epäilin, että sain sairaalassa niin vahvoja lääkkeitä, että siksi en muista kunnolla parin päivän tapahtumia. Haha. 

Rv 30+0 näin unta, että olin sairaalassa aika paniikissa ja pelkäsin sektiota. Tärisin enkä olisi halunnut mennä leikkaussaliin. Ennen leikkausta minun piti ottaa esilääkkeenä tabletteja ja ne juuttuivat kurkkuuni, sitten heräsin.  Vaikka leikkaus tulee olemaan kohdallani jo kolmas ja haluan luottaa siihen, että sekin sujuu hyvin, silti minua pelottaa. Minua jännittää, kun koronatilanteen takia Pekka ei tule tällä kertaa pääsemään tuekseni leikkaussaliin, kun vauvamme syntyy. Minusta se on väärin ja tuntuu epäreilulta. 


Rv 36+4 näin unta, että seisoin edesmenneiden isovanhempieni keittiössä ja minusta valahti lapsivedet lattialle (minulle ei ole oikeasti koskaan käynyt niin). Menin paniikkiin ja kaivoin puhelimen esiin enkä löytänyt mistään äitiyspoliklinikan numeroa. Hoputin äitiäni ja isovanhempiani viemään minut sairaalaan, mutta jostain syystä jouduin odottelemaan lähtöä aika kauan. Uni päättyi kun istuimme autoon ja olimme vähän matkaa ajaneet, muistan miettineeni ehdinkö sairaalaan ajoissa. Meiltä synnytyssairaalaan on matkaa n.50km.

Rv 36+5 näin unta, että tulin sairaalaan sovitusti sektiota varten. Sairaala oli niin täynnä potilaita, että he eivät mahtuneet huoneisiin vaan makasivat sängyissä käytävillä. Joka paikassa oli kaaos ja tunnelma oli ahdistava. Kaksi hoitajaa ehdottivat minulle että tulisin synnyttämään joskus toiste. En suostunut, sillä tulen synnyttämään rv 39+4, en unessa uskaltanut enää pitkittää leikkausajankohtaa. Tämä uni kuvaa aika hyvin minun päänsisäisiä ajatuksia. Sektio pelottaa minua, vaikka se tulee olemaan kohdallani jo kolmas. Pelkään myös sitä jos synnytys jostain syystä käynnistyisikin spontaanisti, vaikka sitä pidetään kohdallani epätodennäköisenä. 


Rv 37+3 näin yöllä useamman unen liittyen vauvaan. Ensin näin unta missä mietittiin Pekan kanssa, että apua mitä jos vauva olisikin tyttö ja vain luulemme hänen olevan poika. Se oli tosi outoa ja olisimme kyllä tosi yllättyneitä, jos useammassa ultrassa sukupuolta olisi tulkittu väärin, kaikki vaatteet ja hankinnat on tietyllä tapaa mietitty pojalle, heh. Toinen uni oli sellainen kun "masuvauva" oli syntynyt. Pidin häntä sylissä, silitin hoivasin ja suukotin. Vauvan tuoksu oli ihana, tukka ja pieni pää tuntuivat niin pehmeiltä. Tytöt tutustuivat häneen, katselivat ja silittelivät vauvaa. Voi miten ihanalta ja aidolta tämä uni tuntui.  Ei enää kauaa niin saamme poitsun syliimme ♡

Olen saattanut raskauden aikana nähdä muitakin aiheeseen liittyviä unia, mutta ne eivät ole jääneet niin elävästi mieleen kuin nämä unet. Se mikä on aika hauskaa ja jännää, että myös ystäväni on nähnyt useamman unen meidän "masuvauvasta". Mm. sellaisen unen, että kotiuduimme Pekan ja vauvan kanssa sairaalasta, ystäväni oli vahtimassa tyttöjä meillä. Vauva oli kopassa minkä edessä oli harso, että vauvaa ei näkynyt. Silloin emme vielä tienneet "masuvauvan" sukupuolta. Ystäväni tavallaan myös ennusti, että meille tulee poika, sillä hän näki siitä unen kun raskaus oli vasta aika alussa. Aika jännää!


Nämä ihanat raskauskuvat on otettu tänään, rv 39+1. Olemme Pekan kanssa niin onnellisia ja innoissamme siitä, kun muutaman päivän päästä saamme meidän kolmannen vauvan syliimme. ♡ (Painamalla kuvia näet ne selkeämpinä)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡