torstai 3. maaliskuuta 2022

Blogini täytti 6 vuotta - Unohdin blogisynttärit

Aloitin kirjoittamaan lifestyle ja perheblogia Laura "Hassu" 2.3.2016. Olin kuitenkin kirjautunut bloggeriin jo vuonna 2014, kun odotin esikoistamme. Silloin minulla ei ollut kuitenkaan rohkeutta aloittaa blogia. Näin jälkikäteen se ehkä hieman harmittaa, mutta uskon, et kaikella on tarkoituksensa.

Aloitin kirjoittamaan blogia, kun olin ollut jo melko pitkään masentunut ahdistunut. Yritin selvitä siitä. Opettelin keskittymään positiivisiin ja kivoihin asioihin, viemään ajatuksia pois ikävistä asioista. Opettelin löytämään iloa ihan pienistäkin jutuista, joka päivä, vaikka ei olisi yhtään tuntunut siltä. Blogi (+instagram) auttoi minua siinä. Halusin tallentaa kaikki kivat jutut, jotta huonompana päivänä ymmärtäisin miten monta syytä minulla on oikeasti olla onnellinen. Ajan myötä blogista tuli minulle rakas harrastus mitä ilman en enää osaisi olla enkä haluaisikaan. Alusta asti blogini on ollut aktiivinen. Muutamia poikkeuksia lukuunottamatta, blogista löytyy joka viikko uusi postaus/uusia postauksia. 


Olen aina pitänyt kirjoittamisesta, myös valokuvista ja kuvaamisesta. Se, että pystyin yhdistämään ne molemmat blogin avulla kiehtoi, kiinnosti ja inspiroi minua todella. Kehitystä on tapahtunut. Saan olla oma itseni ja luova minun tavallani, toteuttaa itseäni ja samalla tallentaa kivoja muistoja. Blogin kirjoittaminen on tuonut minulle myös kaivattua itsevarmuutta, ymmärrystä siihen, että voin tehdä niin kuin minusta parhaalta tuntuu välittämättä muiden negatiivisista mielipiteistä. Blogi on monta kertaa toiminut minulle myös tietynlaisena terapiana ja vertaistukena, kun on tuntunut vaikealta. Minulle tekee hyvää, kun minulla on paikka purkaa ajatuksiani ja käsitellä tunteitani, on kyse sitten iloisista tai epämukavista jutuista. En kuitenkaan kerro täällä kaikkea. Tällä hetkellä minulle kaikista tärkeintä blogissa on se, miten paljon ihania muistoja tänne on tallentunut. Kun minua ei joskus täällä enää ole, en katoa minnekään. Minusta jää jälki. Uskon, sen olevan joskus tärkeää lapsilleni.


Bloggaaminen on minulle rentoa, koska teen tätä eniten itseäni varten, vaikka tietysti minusta on mukavaa kun tekin luette juttujani. En kyttää sivunkatseluja, kuukausikävijöitä, lukuja ja numeroita. Toki joskus niitä kurkkaan, mutta yleensä teen sen ehkä kolme kertaa vuodessa, jos jonkun tietyn postauksen kohdalla luvut erityisesti kiinnostaa, esim jonkun henkilökohtaisesti tärkeän tai aran postauksen kohdalla minkä julkaiseminen minua vähän jännittää ja/tai kun selvitän loppuvuodesta mitkä ovat olleet vuoden luetuimpia postauksia. Blogiyhteisöissä ollessani piti joka kk katsoa sivunkatselut/kävijät, itsenäisenä bloggaajana en sitä tee. Olen iloinen kaikista lukijoista, jotkut teistä ovat lukeneet kirjoituksiani alusta asti, monia vuosia. Huikeaa! Alussa positiivisella palautteella ja kauniilla sanoilla oli todella iso merkitys siihen, että vieläkin kirjoitan. Muistan ne aina. Joka kerta kun kuulen, että joku on inspiroitunut ja ilahtunut jutuistani tai saanut vertaistukea ja lohtua tuntuu erityisen hyvältä. Oikeasti. Haluan kiittää kaikkia teitä ketkä kulkevat matkassamme mukana ♡ Tervetuloa myös uusille lukijoille. ♡ 

Tässä nykyisessä stressaantuneessa ja hässäkässä elämäntilanteessa tosiaan unohdin eiliset blogisynttärit kokonaan. Hups. Blogini Laura "Hassu" täytti eilen siis 6 vuotta. Tähän mennessä olen kirjoittanut blogiin 873 postausta. Aika monta vai mitä? Ei enää kovin kauaa niin 1000 kirjoitusta tulee täyteen. Hurjaa! Lisää kirjoituksia on tulossa. Blogin tarina jatkuu, niin kauan kuin se minusta hyvältä tuntuu. Halusin blogisynttäreiden kunniaksi vähän muistella mistä blogi sai alkunsa ja samalla kiittää teitä. Positiivinen ajattelu kantaa pitkälle ♡ 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡