perjantai 29. joulukuuta 2023

Nämä vaatteet ostin itselleni vuoden 2023 aikana

Kun vuosi 2023 vaihtui, päätin, että tänä vuonna panostan enemmän itseeni ja omaan hyvinvointiini. Osittain sairastumisestani johtuen. Olen aina huolehtinut, että lapsilla on kaikki tip top, mutta itselleni ostan harvoin mitään. Olin kulkenut samoissa kuluneissa vaatteissa monta vuotta. Nyt oli aika panostaa omaan tyyliini. Teini-ikäisenä pukeuduin värikkäästi, aikuisena pitkälti mustiin/tummiin vaatteisiin. Olen iloinen, kun olen taas löytänyt vaatekaappiini värejä. Minun oli osittain pakko uudistaa vaatekaappini sisältöä, koska sairastumisen myötä minulta on pudonnut sen verran painoa, että olen nykyään yhden vaatekoon pienempi.


Maaliskuussa ostin minulle (ja myös tytöille) tämän aivan ihanan sinisen Mainion kukkamekon. Käytin sitä tänä vuonna monissa juhlissa. Se on edelleen yksi lempi mekoistani, vaikka nykyään se on minulle vähän liian iso.

Maaliskuussa ostin myös lähinnä Fibromyalgiapäivä mielessä violetin värisen collegepaidan. Vaikka tottakai paita on ollut käytössä muutenkin. (Kuva otettu lokakuussa 2023)


Toukokuussa näin instagramissa Kappahlin värikkään maximekon mitä en vain voinut vastustaa! Onneksi kokoja sattui olemaan täällä Kouvolan myymälässä. Tämä värikäs mekko oli yksi kevään ja kesän käytetyimmistä vaatteistani. 


Toukokuussa ostin Prisman alesta Finlaysonin sinisen collegeasun, paidan ja housut. Tarvitsin kauniit kotoilu/ulkoilu vaatteet. 

Kesäkuussa ostin itselleni alennuksessa olleen Mainion vihreän puolihihaisen kukkamekon (ostin poitsulle saman kuosin t-paidan.) Se on ollut yksi tämän vuoden käytetyimmistä vaatteista. Ihana!


Kesäkuussa ostin eräällä kauppareissulla Citymarketista laventelin/vaaleanvioletin värisen perus t-paita mekon. Se oli minulla erityisen paljon käytössä kesällä, mm juhannuksena. Myös nuo ihanat sydänaurinkolasit ostin kesällä. Niin kivat!


Elokuussa tilasin alennuksessa olevan Puuvillatehtaan puuvilla-pellavamekon. Olin etsinyt pitkään pellavamekkoa, mutta usein ne ovat olleet kotiäidinbudjettiini liian kalliita. Jotenkin tämä sävy on niin ihana, varsinkin ajatellen loppukesää ja syksyä. (Kuva otettu lokakuusssa)


Elokuussa ostin myös toisen mekon mitä olin miettiny jo pitkään: tummansinisen simppelin mekon. Sellainen löytyi meidän lähi Tokmannista. (Kuva otettu itsenäisyyspäivänä)


Syyskuussa ostin uuden kevyemmän takin. Olin päättänyt, että haluan löytää punaruskean takin ja sellainen sattui löytymään Tokmannilta. Tästä tikkitakista sattui vielä olemaan sillä viikolla klubitarjous meneillään. Huippulöytö. Harmitti vain, kun syksy oli niin kylmä, että takki jäi aika vähälle käytölle.

Lokakuussa en voinut vastustaa, kun Aarre verkkokaupasta löytyi (mielestäni täydellisen värinen) cinnamon mekko syksyn fiilistelyyn. Mekko on osa rescue mallistoa eli ylijäämäkankaista valmistettuja vaatteita. Ne olivat myös siksi vähän edullisempia kuin monet muut Aarre -vaatteet. Ostin ensimmäistä kertaa frillahelmaisen mekon ja tykkään siitä todella paljon. Rento ja kaunis mekko. Se on ehdottomasti yksi käytetyimmistä vaatteistani. Niin ihana! 


Joulukuussa sain yllärinä joululahjaksi pitkään etsimäni ruudullisen joulumekon (kiitos vielä hani). Niin ihana! Olen pitänyt tätä loppuvuoden ajan aina päällä, kun se on sattunut olemaan puhtaana. 

En ole todellakaan mikään tyylivaikuttaja/bloggaaja ja nämä kuvat sen paljastavat, heh. Vaatteet näkyvät näissä kuvissa aika huonosti. Keksin vasta loppuvuodesta tehdä postauksen tänä vuonna ostamistani vaatteista, joten oli vaikea löytää kuvia missä vaatteet näkyvät edes pikkuisen. Eikä minulla suoraan sanottuna ole ollut jaksamista alkaa kuvaamaan näitä kaikkia vaatteita päälläni nyt. Tästä postauksesta jää kuitenkin minulle hauska muisto. 


Samalla tuli huomattua, että en ole varmaan koskaan ennen ottanut näin paljon selfieitä ja kuvia itsestäni kuin tänä vuonna. Uudet mielekkäät vaatteet ovat selkeästi tuoneet minulle lisää itsevarmuutta ja iloa. Ehkä myös se, kun vuosi 2022 opetti minulle, että mikään ei ole itsestäänselvää. Nautin elämästä niin paljon kuin voin, iloitsen myös itsestäni, niin paljon kuin vaan pystyn ja osaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡