maanantai 17. syyskuuta 2018

Ajatuksia päiväkerhosta

Helmi aloitti päiväkerhon kuukausi sitten maanantaina. Mitä ajatuksia minulla on kuluneesta kerhokuukaudesta? Miten Helmi on kerhossa viihtynyt?
Tiesin jo kauan aikaa sitten, että haluan ilmoittaa Helmin tänä syksynä alkaneeseen päiväkerhoon. Tiesin, että kerho on Helmille kiva juttu, ihanaa että hänellä on leikkikavereita ja omaa kivaa tekemistä pari kertaa viikossa.Ohjaajat ovat iloisia ja mukavia. Helmi kotona puhuu miten kivoja tätejä kerhossa on. Se tuntuu hyvältä, että Helmillä on mukava ja turvallinen olo kerhossa kivojen ja luotettavien aikuisten huomassa.
Helmi myös puhuu miten kivoja kavereita kerhossa on ja mitä siellä on leikitty: "minä leikin kaikkien kanssa" ja että siellä luetaan satuja ja lauletaan. Helmi monesti kotona hyräilee ja laulaa kerhossa laulettuja lauluja ja ylpeästi näyttää ja esittelee minulle miten rukoustalo tehdään eli miten kädet laitetaan ristiin rukousta varten. Se on ihanaa, että kerho on ollut Helmille juuri niin kiva juttu kuin ajattelimmekin.

On mukavaa, että jokaisen kerhopäivän päätteeksi kuulen ohjaajalta mitä he ovat tehneet ja miten päivä on mennyt. Koska en ole itse paikalla ja minua kiinnostaa Helmin päivä kerhossa niin on kiva kuulla kuulumisia, vaikka toki me kotonakin Helmin kanssa aina juttelemme kerhopäivästä. Ihanaa myös, että kerhossa on kivoja teemapäiviä. He ovat tutustuneet kirkkoon, heillä on jo ollut kiva lelupäivä, ulkoilua lähipuistossa ja varmasti vielä paljon muita kivoja juttuja tulossa.
Jännitin aluksi miten jaksan kerhorumbaa vauvan kanssa valvottujen öiden takia, mutta toistaiseksi kerhoon viennit ja haut ovat sujuneet mutkattomasti. Eli minun ei ole tarvinut kuljettaa Helmiä kuin vain yhteen suuntaan, kiitos Pekan kivojen työvuorojen/vapaapäivien ja äitini, joka on välillä kuljettanut Helmiä kerhoon. Apu on minulle korvaamatonta, sillä minulla ei ole autoa käytössä. Kerho kestää kaksi tuntia ja meiltä kerhoon kävelee noin puoli tuntia. Eli minulla se aamu olisi pitkälti edes takaisin ravaamista vauvan kanssa.

Olen ollut erittäin tyytyväinen kerhopaikkaan, siihen miten ohjaajat kohtaavat Helmin ja meidät vanhemmat. Kaikkein tärkeintä on se, että Helmi menee kerhoon hymyssä suin ja kertoo meille kerhossa olleen kivaa. Tällä hetkellä se tieto riittää minulle. Mahtavaa, että vielä tänäpäivänä järjestetään tälläistä kivaa kerhoa, joka on ilmainen. Se on minulle kotiäitinä iso plussa, sillä raha ei kasva puussa. Ihanaa nähdä se ilo Helmin kasvoilla kerhoaamuina ja kuulla hänen kerhon jälkeen toteavan "äiti, minulle tulee kerhoa ikävä."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡