perjantai 7. syyskuuta 2018

Alkava ompeluharrastus

Viime keväänä ompelin ompelukoneella ensimmäisen kerran 12 vuoden tauon jälkeen. Tosiaan olin ommellut aiemmin ainoastaan peruskoulussa, enkä ole koskaan ollut hyvä siinä. Ajattelin kuitenkin, että ompelukoneella ompeleminen olisi kätevää ja saisin tehtyä kotiin ja lapsilleni kivoja juttuja.


Mamma oli luotto-ompelijani, mutta hänen poismenon myötä rupesin ajattelemaan, että minun on pakko opetella ompelemaan ompelukoneella. Sain mammalla olleen äitini vanhan ompelukoneen meille, joten ompeharrastuksen kokeilu oli helppo aloittaa. Vasta-alkajaksi olen onnistunut tekemään kivoja juttuja. Ompeleet eivät aina ole suoria eikä tulos ole täydellinen, mutta olen jo monta kertaa ylittänyt itseni. Ja kun tekee juttuja omaan käyttöön niin ei se haittaa vaikka pieniä virheitä tulee, ja tekemällähän sitä oppii ja ajan myötä toivottavasti kehityykin, hih.


Olen tähän mennessä ommellut tyynyliinoja, nuken vaatteet ja leikkimaton vauvalle. Nyt kun ompelukoneen käyttö on tullut tutuksi, niin olisi kiva ostaa jotain kaavoja, jotta voisin ommella monipuolisemmin ja kokeilla uusia juttuja. En nimittäin itse todellakaan osaa mitään kaavoittaa hah!


Nyt kun olen päässyt kiinni ompeluun, niin nyt vain toivoisin, että tälle uudelle harrastukselle olisi enemmän aikaa. Seuraavaksi nimittäin haluaisin kokeilla tehdä Helmille pehmolelun/nuken. Saa nähdä miten siinä tulen onnistumaan, hih.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi ♡