torstai 19. lokakuuta 2023

Otimme varaslähdön syyslomaan, kun teimme pienen reissun Tampereelle

Me otimme varaslähdön syyslomaan, kun teimme alkuviikosta pienen reissun Tampereelle. Näimme matkalla auton ikkunoista hevosia aitauksissa, hanhia ja kauriita pelloilla, lintuauran taivaalla, mustia sarvekkaita lehmiä, koiria pihalla, söpöjä pieniä poneja aitauksessa, sekä viimeiseksi ketun juoksemassa tien yli. Näimme paljon kaunista ruskamaisemaa, väriä vaihtaneita puita, metsää, vesistöä ja peltoja sekä kauniin auringonlaskun. Takapenkiltä kuului monta kertaa "vau". Sitä ei koskaan tiedä mitä edessään näkee, kun muistaa pitää silmät auki, heh. Tällä automatkalla näimme kyllä erityisen paljon kaikkea hienoa.

Pääsimme lähtemään reissuun vasta H:n koulun ja Pekan töiden jälkeen. Ensimmäisenä reissupäivänä, tai oikeastaan iltana söimme, löhöilimme ja herkuttelimme hotellilla. Lapset rakentivat huoneeseen majan ja kävimme leikkimässä vesileikkejä hotellin uima-altaalla. Allasalueella oli lastenallas, syväuima-allas sekä poreallas. Ennen unia lapset vielä kylpivät hotellihuoneen omassa ammeessa. Yövyimme sokos hotel Ilveksessä.

Halusimme yöpyä Ilveksessä, koska siinä lähellä sijaitsee Pikku Kakkosen puisto. Sinne suuntasimmekin toisena reissupäivänä heti aamupalan jälkeen leikkimään.

Oli aika käydä luovuttamassa hotellihuone ja mennä meidän seuraavaan kohteeseen: ihastuttavalle Tallipihalle. Tallipiha on meille aina pakollinen käyntikohde Tampereella, siellä on niin tunnelmallista, ihania puoteja ja söpöjä eläimiä. Olemme usein tehneet ostoksia Tallipihan puodissa, mutta tällä kertaa tutustuimmekin Suklaapuodin tarjontaan. Vau miten ihana puoti se olikaan. Hyllyt notkuivat toistaan upeampia suklaa ja -herkkuluomuksia. Olisimme voineet ostaa sieltä vaikka mitä, mutta tällä kertaa päätimme ostaa söpöjä halloweenherkkuja.

Ihastelimme tallipihan kaunista ympäristöä, lapset leikkivät leikkipuistossa, katselimme aitauksissa olevia ponia ja lampaita, voi miten söpöjä ne olivatkaan. Kesällä alueella olisi ollut myös kanoja, mutta ne olivat lähteneet viettämään talvea maatilalle.

Tallipihalta suuntasimme suoraan meidän the retkikohteeseen eli Särkänniemen Karmivaan Karnevaaliin. Voi että miten iloisia olimme, sillä olimme odottaneet tätä elämystä kesästä asti. Oli hauskaa päästä fiilistelemään hurjan hauskaa karnevaalitunnelma sirkus ja Dia De Los Muertos hengessä. Lasten mielestä tietysti kaikista kivointa oli käydä isin kanssa monissa hauskoissa huvipuistolaitteissa. Hurjan hauskan päivän jälkeen suuntasimme kotia kohti monien kivojen muistojen, kuvien ja tuliaisten kera.

Tein Karmivasta Karnevaalista oman postauksen, täältä löytyy Karmiva Karnevaali 2023 meidän silmin. Kiitos Tampere!

Perjantaina meillä täällä Kouvolassa alkaa syysloma, saa nähdä mitä kaikkea kivaa keksitään!